به گزارش خبرنگار ایرنا ، آئین زنگ انقلاب که در اکثر مدارس این شهرها با حضور مسئولان ،خانواده ها و دانش اموزان برگزار شد، چگونگی مبارزات مردم ایران با رژیم پهلوی برای دانش اموزانی که ان زمان را ندیده اند ، بازگو شده است.
همچنین در این آئین خاطرات ، رشادت ها و دلیرمردان نوجوان و جوانان دانش اموزی که در دوران انقلاب با نیروهای رژیم پهلوی در خیابان ها با رژیم گذشته مبارزه کردند، برای دانش اموزان تشریح شد.
در حاشیه برگزاری این آئین ها ، نمایشگاه عکس از لحظات مختلف مبارزات مردم در دوران انقلاب اسلامی برای بازدید دانش اموزان دایر شده است.
زنگ انقلاب در شهر نوشهر صبح امروز به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید رجایی این شهرستان با حضور فرماندار و امام جمعه و مسئولان شهرستانی برگزار شد.
امام جمعه نوشهر، در این آئین با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه ، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشات گرفته از فرهنگ فاطمی است و امروز افتخار انقلاب اسلامی ایران است زن به عنوان عنصری اثرگذار و عضو فعال در پیشرفت جامعه مشارکت دارد نه به عنوان یک ابزار به آن نگاه شده و مورد سوء استفاده قرار گیرد.
حجت‌الاسلام محمود مشایخ، هویت‌بخشی به بانوان را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز شاهد افزایش قبولی دختران در کنکور نسبت به پسران هستیم و از سوی دیگر نیز بانوان ایرانی با حضوری پر تلاش در دستگاه‌ها اجرائی و حوزه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی و سیاسی مشغول فعالیت هستند.
مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز در این آئین گفت: اندیشه و رفتار انقلابی دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای جایگاه ایران اسلامی در دنیا موجب حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.
نورالدین‌ کوچ پیده افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته جشن‌های دهه فجر امسال با رویکرد فاطمی اجرا می شود تا شاهد اشاعه بیش از پیش فرهنگ فاطمی در بین دانش‌آموزان باشیم.
19 هزار و 800 دانش آموز در 135 واحد آموزشی شهرستان 134 هزار نفری نوشهر مشغول تحصیل اند.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.