رییس داد گستری شهرستان چالوس: یکی از اولویت های سال جاری، رسیدگی به پروندهای قدیمی بوده که خارج از وقت رسیدگی انجام می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، مهران ولی گفت: این حوزه قضایی دارای 6 شعبه قضایی بوده که تعداد 3 شعبه آن حقوقی و 3 شعبه کیفری می باشد.

رییس دادگستری شهرستان چالوس در ادامه افزود: 21 هزار 289 فقره پرونده وارده این حوزه قضایی طی 9 ماه نخست سال جاری بوده که از این تعداد 19 هزارو 714 فقره مختومه شده است.

ولی پوراظهار داشت: بیشترین جرایم ارتکابی در این شهرستان مربوط به موضوع سرقت، مطالبه وجه، توهین و ضرب و جرح می باشد.

این مقام قضای در خصوص روند رسیدگی به پروندهای قدیمی دراین شهرستان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اولویت رسیدگی به پرونده های قدیمی داده شده است؛ بطویکه وقت های رسیدگی نزدیکی برای اینگونه پرونده ها تعیین می شود و روند رسیدگی به صورت خارج از نوبت می باشد تا به این صورت بتوانیم پروندهای این شهرستان را با کمک تمامی همکاران قضایی و اداری تعیین تکلیف و روند رسیدگی به پرونده ها را در این شهرستان به روز نماییم.

وی همچنین در خصوص اراضی مستحدث نوار ساحلی نیز اظهار داشت: اقدامات و دستورات موثری از سوی دادستان وهمچنین منابع طبیعی انجام پذیرفته، بصورتی که دراجرای ماده 11 قانون اراضی، از 16 کیلومترنوار ساحلی این شهرستان 15 کیلومتر آن رفع تجاوز و آزاد سازی شده است.

رییس دادگستری شهرستان چالوس در خصوص حفاظت و صیانت از منابع طبیعی نیز گفت: در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور اقداماتی موثری صورت گرفته است؛ بطوری که به محض وصول گزارش بدون تشکیل پرونده و با ورود به موقع دستگاه قضایی این شهرستان اقدامات اولیه انجام گرفته و اراضی ملی از ید متجاوزین خارج گردید و احکام قطعی نیز در بیشتر موارد اجرا گردیده است.

رییس حوزه قضایی شهرستان چالوس در خصوص شورای حل اختلاف این شهرستان نیز اظهار داشت: اعضای شورای حل اختلاف نیز یکی از ارکان مهم دستگاه قضایی بشمار می روند که درموضوع رسیدگی به پرونده ها کمک شایانی به دستگاه قضایی نموده اند؛ بطوری که 3 هزار 775 فقره وارده شورای حل اختلاف طی 9 ماهه نخست سال جاری بوده که از این تعداد 3 هزار 465 فقره مختومه شده است و 755 فقره پرونده نیز منتهی به صلح و سازش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.