رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت:انجمن های علمی مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در دوازدهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت در دانشگاه علم و فناوری مازندران به ضرورت همکاری های صنعت و دانشگاه برای توسعه پایدار اشاره کرد و گفت:طبق سند چشم انداز جمهوری اسلامی در افق1404 جامعه ایرانی در حوزه علم و فناوری باید برخوردار از دانش پیشرفته،توانا در تولید علم و فناوری و متکی بر سهم برترمنابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد و به جایگاه اول در سطح منطقه دست یابد.

حسن غفوری فرد با بیان اینکه پیشینه ی ارتباط صنعت و دانشگاه به بیش از یک قرن در دنیا می رسد افزود:باید دانشگاه به صنعت و صنعت به دانشگاه نیاز یابد؛امروزه نوآوری در صنعت حائز اهمیت است.

وی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران را بزرگترین انجمن علمی کشور اعلام کرد و گفت:این انجمن در سال 1369تاسیس شد.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران بیان کرد: انجمن های علمی یکی از مهمترین انواع سازمان های غیردولتی هستند که به دنبال ترویج و تولید علم،تاثیرگذاری در عرصه های مختلف اجتماعی،نهادینه کردن علم در جامعه و عامل ارتباط حکومت،دانشگاه و صنعت است.

غفوری فرد تصریح کرد: در سال 1310با 360سال تاخیر به نسبت دنیا،فعالیت اجمن ها در ایران بصورت محدود آغاز شد و از سال 1370 فعالیت انجمن ها گسترش یافت.

وی در بخش دیگری به نگرانی های جامعه جهانی مانند گرم شدن جهان، تغییرات آب و هوایی و افزایش مصرف جهانی انرژی اشاره کرد.

این استاد تمام ِدانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست تاکید کرد و گفت: در پنج سال گذشته هر ساله 260میلیارد دلار در فناوری انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شد و تا دو سال آینده در 80کشور قیمت تولیدی برق خورشیدی متوسط قیمت برق شبکه خواهد رسید.

غفوری فرد اظهار کرد: نقش دانشگاه ها و انجمن ها باید جدی گرفته شود و انجمن های علمی مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند و خطرات استفاده از انرژی های فسیلی برای دولتمردان و مردم بیان کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.