به گزارش خبرانلاین از ساری ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان که با حضور یاوند عباسی، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به این که شهدا در مسیری گام گذاشتند که باید هر روز نام و یادشان در جامعه زنده نگهداشته شود، تصریح کرد: اهداف و انگیزه شهدا همواره باید سرلوحه ما قرار گیرد.

استاندار با بیان این که فرهنگی که مسیر شهادت را هموار کرد نباید فراموش شود، گفت: امروز در سایه جانفشانی شهدا، تراز جمهوری اسلامی، یک تراز برتر و ملت ایران اسلامی، ملتی تعیین کننده در دنیاست.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که ایران اسلامی علیرغم مشکلات، با اتکا به منابع خود کشوری مقاوم و بدون بدهی خارجی است در حالی که امریکا غرق در بدهی است، افزود: دشمنان، مخالف توسعه و پیشرفت ما هستند و آن توسعه ای را تایید می کنند که در چارچوب سیاست های خودشان باشد.

وی با اشاره به این که استراتژی دشمن، جدا کردن مردم از حکومت است لیکن در ایران اسلامی پرچم ایثار و شهادت همچنان در اهتزاز است، اظهار داشت: پیاده سازی احکام الهی هزینه دارد و ملت ما ثابت کرده است که در این راستا همیشه ثابت قدم است.

اسلامی با بیان این که استراتژی استکبار و ایادی آن ها در منطقه ایجاد فشار از درون است تا گسیختگی در کشور ایجاد شود، عنوان نمود: دشمنان با استفاده از تمام ابزارها و فرصت ها بدنبال تهاجم هستند و ملت ما ثابت کرده است که با هوشیاری و آگاهی هیچ گاه فرصتی را به آنان نمی دهد.

استاندار با اشاره به این که سیاست های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری بر مقاوم سازی اقتصاد و تولید کشور و توانمند سازی قشر ضعیف تصریح دارد و برنامه ها و سیاست های دولت نیز در این راستاست، خاطر نشان ساخت: امروز کشور در دوره گذار قرار دارد و باید با سپردن مالکیت تولید به افراد اهل، حمایت از کارخانه های نفیس و توزیع درست اعتبارات و بهره گیری از فرصت های قانونی، بستر تقویت تولید و اشتغال را فراهم آوریم.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که مهم ترین دغدغه امروز ما فقرزدایی، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: بیش از 46 درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند و با توجه به این مهم و اعتباراتی که دولت برای اشتغالزایی در روستاها در نظر گرفته، تحقق برنامه های دولت در مقیاس روستاها سهل تر، ارزان تر و فوری تر صورت می پذیرد.

در آغاز این جلسه مشاوران دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری ها پرسش های خود در خصوص قوانین حوزه ایثارگران را مطرح نمودند که از سوی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران به آن ها پاسخ داد شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 837590
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.