ناصر حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در یکسال گذشته دولت آمریکا تلاش زیادی برای خروج از برجام که جزو شعارهای انتخاباتی ترامپ بود، داشت تا بتواند در مذاکره مجدد به خواسته های جدید خود در منطقه دست یابد.
وی گفت : در این مدت نیز دولت ترامپ تلاش کرده تا با دستاویز قراردادن مسئله حقوق بشر در ایران برخی کشورهای اروپایی را با خودش همراه کند.
حسین زاده مشارکت حداکثری مردم در همه انتخابات 38 سال گذشته را نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : مردم فهیم ایران اسلامی مسیر طولانی انقلاب را در جهت برقراری مردم سالاری دینی طی کردند و نباید اجازه دهند تا آنان از این ناارامی ها به سود خودشان بهره برداری کنند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با اشاره به تبلیغات وسیع رسانه ای دشمنان برای آسیب رساندن به انسجام مردم افزود: ترغیب به رفتارهای تخریبی و ساختار شکن این رسانه ها بیانگر آن است که استکبار به دنبال خدشه دار کردن کارآمدی جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو در دنیا است.
حسین زاده همچنین بر ضرورت تفکیک اعتراض های مردمی با هنجارشکنان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید به خواسته های به حق مردم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا قوای سه گانه در تصویب، اجرا و نظارت با دقت زیاد و شفاف سازی مناسب در جهت بهبود اقتصاد مردم گام بردارند.
وی تصریح کرد: باید عواملی که موجب دامن زدن به مشکلات اقتصادی و اشتغال شده و در نهایت نارضایتی مردم ایران اسلامی را به همراه دارد قاطعانه و در کمترین زمان برخورد شود تا مردم نیز به عملکرد مسئولان دلگرم شوند.
استاد دانشگاه فرهنگیان نوشهر نیز در گفت وگو با ایرنا با انتقاد از انتشار اخبار ناامید کننده توسط برخی رسانه ها گفت : ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و تخریب دولت از برخی رسانه ها در فضای مجازی، باعث بروز وقایع اخیر در کشور بوده است.
دکتر علی مهدیزاده افزود :‌ عده ای با غبارآلود کردن فضای جامعه و فتنه و فتنه گری تصورشان بر این بود که بتوانند با کاشتن بذر ناامیدی مردم را از نظام اسلامی و دولت گریزان و جامعه را به سمت خود بکشانند درحالی که با چنین تفکری سخت در اشتباه هستند.
وی گفت : هیچ کس منکر برخی مشکلات اقتصادی در جامعه نیست و عده ای با هدف مطالبه گری و اعتراض به کف خیابان ها بیایند و اقدام به تخریب اموال عمومی کنند چنین تحرکاتی جز آب به آسیاب دشمن ریختن نتایج دیگری به همراه نخواهد داشت.
استاد دانشگاه فرهنگیان نوشهر گفت :‌ مطالبه گری مردم و تخریب اموال عمومی دو مقوله کاملا متفاوت است اما آنچه که در وقایع اخیر دیده شده مطالبه گری نبوده بلکه عده ای فرصت طلب بدنبال تخریب اموال عمومی ، شکستن شیشه بانک ها و خودروها و در نهایت ریختن خون عده ای از افراد بی گناه در کشور بوده اند.
مهدیزاده خاطر نشان کرد: از طرف دیگر رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردم نیز باید به شیوه درست و هدفمند از سوی مسئولان مرتبط انجام گیرد و دولتمردان نیز باید شرائطی را فراهم کنند تا این خواسته ها در فضای مدنی مطرح شود.
خبرنگاران:‌مهراب زکی پور کینجی و سیدمحمد اکبرموسوی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/ 1295/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.