عین الله طالبی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : این آتش سوزی حوالی ساعت 11 صبح امروز شروع شد و بلافاصله پس از اطلاع وقوع آن نیروهای یگان منابع طبیعی ، آتش نشانی شهرهای ' پل سفید ، زیراب ، شیرگاه ' و اهالی محل به جنگل بهمنان اعزام شدند.
وی با اعلام اینکه گسترش آتش به دلیل خشک بودن برگ درختان بوده است ، گفت : هم اکنون آتش کنترل و در حال مهار شدن است .
معاون فرماندار سوادکوه از فراخوان و حضور 40 سپاهی و بسیجی در آن منطقه خبر داد و گفت که به دلیل آنکه هنوز آتش مهار نشده است از نیروهای بسیجی کمک گرفته ایم تا هر چه سریعتر از گسترش اتش جلوگیری شود.
طالبی با اعلام اینکه هنوز علت اصلی وقوع آتش سوزی مشخص نشده است ، ادامه داد : همچنین مشخص نیست که چه میزان از جنگل در آتش سوخته است .
بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار است.
جنگلهای بکر در مناطقی که میان بومیان و اهالی پرتاس خوانده می‌شود دارای مسیرهای دشوار بوده ولی به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاعی خاص، همواره در پوششی از مه قرار داشته و مناظر بدیعی را پدید می‌آورند. در میان این نو ع از جنگلها نیز دره‌های زیبا، بهمراه نهرها، آبشارها و چشمه سارهای متعدد، خودنمایی می‌کند.
وجود درخت‌ها و درختچه‌های منحصربه‌فرد مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه به همراه گیاهان میوه دار وحشی مثل ازگل، ولیک، زال زالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر جذابیت نواحی جنگلی سوادکوه افزوده‌است
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.