به گزارش خبرنگار ایرنا ، آتش سوزی جنگل های شمال غربی روستای کارمزد از حوالی ساعت هشت شب روز ' سه شنبه ' آغاز شده بود که با تلاش همکاران یگان و اهالی منطقه ساعت 2 بامداد روز چهارشنبه این آتش مهار شد .
در این آتش سوزی بیش از 4 تا 5 هکتار از علف های بوته ای ، درختچه ها و چند اصله درخت در آتش سوخت .
یدالله داوودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : بلافاصله پس از آتش سوزی نیروهای یگان حفاظتی با همکاری اهالی در منطقه اتش سوزی حضور یافته و توانستند پس از6ساعت اتش را مهار کنند .
وی بیان کرد : علت اتش سوزی هنوز مشخص نشده است که عامل طبیعی بوده یا شخصی ولی تحت بررسی است.
به گفته رئیس منابع طبیعی شهرستان سوادکوه همچنان همکاران یگان حفاظت در آن منطقه حضور دارند تا اگر حادثه ایی به وقوع پیوست سریعا در راستای مهار اتش اقدام کنند.
بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار می‌باشد.
جنگلهای بکر در مناطقی که میان بومیان و اهالی پرتاس خوانده می‌شوند دارای مسیرهای دشوار بوده ولی به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاعی خاص، همواره در پوششی از مه قرار داشته و مناظر بدیعی را پدید می‌آورند. در میان این نو ع از جنگلها نیز دره‌های زیبا، بهمراه نهرها، آبشارها و چشمه سارهای متعدد، خودنمائی می‌کند.
وجود درخت‌ها و درختچه‌های منحصربه‌فردی مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه بهمراه گیاهان میوه دار وحشی مثل ازگل، ولیک، زال زالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر جذابیت نواحی جنگلی سوادکوه افزوده‌است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.