نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ازموافقت و ابلاغ نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعتبار 40 میلیارد ریالی برای اجرای طرح فاضلاب شرق مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا،علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار ایلنا از ازموافقت نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعتبار 40 میلیارد ریالی برای اجرای طرح فاضلاب شرق مازندران خبر داد و گفت: اجرای طرح فاضلاب شرق مازندران یکی از اولویت های مهم بود که از یک سال گذشته پیگیری های لازم در این راستا انجام شد و امروز محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه با اعتبار 40 میلیارد ریالی موافقت کرد و این موافقت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با ابلاغ اعتبار امسال برای این طرح ، موافقت نامه مبادله می شود و پس از مبادله موافقت نامه، پیمانکار توسط شرکت آبفای شهری انتخاب خواهد شد و در نهایت عملیات اجرایی با اعتبار 4 میلیارد تومان در شرق مازندران آغاز می شود ودر سال های آینده با تخصیص اعتبارات لازم عملیات ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت:پیش بینی من این است تا حدود 4 سال آینده عملیات اجرای فاضلاب شرق مازندران با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان به پایان برسد.

شاعری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فاضلاب شرق مازندران بسیاری از مشکلات بهداشتی ومحیط زیستی بهشهر، نکا و گلوگاه حل خواهد شد و آبی که امروز در سطح معابر و خیابان ها جاری است وآلودگی آبهای زیرزمینی و مصرفی را به دنبال دارد تصفیه می شود و با بازچرخانی در چرخه مصرف قرار می گیرد.

وی بیان کرد: با بازچرخانی آب خام موردنیاز بهشهر، نکا و گلوگاه در بخش آبیاری فضای سبز و آب موردنیاز شستشوی معابر و خیابان ها و آب غیر شرب شرق مازندران تامین خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: 80 درصد آب مصرفی مردم شرق مازندران به فاضلاب تبدیل می شود که اگر فاضلاب این منطقه تصفیه نشود خطر بزرگی سلامت و بهداشت مردم شرق مازندران را تهدید می کند و منشا بسیاری از بیماری ها خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.