مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت:اقدامات ارزشمندی برای توسعه بندرامیرآباد انجام شد و شرایط بالقوه فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت:بندر امیرآباد نه تنها مهمترین بندر کشور در حاشیه دریای خزر است بلکه از مهمترین و بهترین بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

محمد راستاد افزود: پس کرانه های مناسب این بندر شرایطی را فراهم کرد که این بندر به عنوان بندر نسل سومی مطرح است و صنایع و فعالیت ارزش افزوده ای نیز شکل گرفته است.

وی ادامه داد:20واحد تولیدی و یا نگهداری ارزش افزوده ای در پس کرانه بندر استقرار دارند که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و 10واحد دیگر در حال احداث است و در مجموع بیش از یک هزار و 100میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و برای 1هزار و 800نفر اشتغال مستقیم در پی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:اقدامات ارزشمندی برای توسعه بندر انجام شد و شرایط بالقوه فراهم است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشیم.

راستاد افزود:7.5میلیون تن ظرفیت پیش کرانه و ظرفیت پس کرانه هزار هکتار اراضی قابل جذب سرمایه گذاری است که این پتانسیل باید به فعل برسد.

وی تصریح کرد: باید بازاریابی و اقدامات گسترده ای برای صادرات و ترانزیت انجام شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همایشی در رابطه با استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه بندر امیراباد با محوریت فعالیت تجار،بازرگانان و بخش خصوصی برگزار شود تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی شود چگونه می توان از زیرساخت ها به منظور توسعه صادرات استفاده بهینه نمود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.