صادق سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهم ترین علت ایجاد این مشکل را فرسودگی شبکه آبرسانی برشمرد.
وی افزود که از 350 کیلومتر شبکه آبرسانی شهر چالوس حدود 70 کیلومتر آن مربوط به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و فرسوده است .
سلطانی با اشاره به کمبود آب در این شهرستان بویژه در فصول گرم سال با توجه به ورود انبوه جمعیت گردشگر ، گفت که قدیمی بودن و فرسودگی شبکه باعث شده حتی در بعضی از مناطق شهروندان از تغییر طعم آب گله کنند.
وی کاهش فشار آب را از دیگر تبعات فرسودگی شبکه برشمرد و افزود : مجهز نبودن بعضی از چاهها به ژنراتور هم کمبود آب در چالوس را مضاعف می کند.
** ناکافی بودن اعتبارات
مدیر امور آب و فاضلاب شهری چالوس بازسازی و اصلاح شبکه های فرسوده این شهر را حدود 20 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت که اعتبار سه میلیارد تومانی سال جاری برای تامین ، نگهداری و اصلاح شبکه کافی نیست.
وی افزود :‌ با این اعتبار تنها سالانه قادر به اصلاح و بازسازی حدود چهار کیلومتر از شبکه هستیم و در صورت ثابت ماندن شبکه فرسوده ، اصلاح کامل آن به 20 سال زمان نیاز دارد.
سلطانی تجهیز چاهها آب به ژنراتور را هم نیازمند اعتبارات ویژه دانست و افزود که هم اکنون از 10 حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهر چالوس تنها سه حلقه به دستگاه دیزل ژانرتور مجهز است .
وی قطعی آب شهروندان هنگام قطع برق را مهم ترین مشکل نبود ژانراتور دانست و گفت که در زمان قطعی برق حدود 35 درصد از مشترکان شهر چالوس با بی آبی مواجه می شوند.
او افزود :‌ ستاد مدیریت بحران در دوره گذشته تصویب کرده بود که اعتبار خرید 2 دستگاه دیزل ژانراتور برای نصب بر روی تعدادی از چاههای تامین شود ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
اجرای طرح تامین کمبود آب آشامیدنی شهرهای نوشهر ، چالوس ، مرزن آباد ، هیچرود و 129 روستا و شهرک های تابعه آبان ماه امسال آغاز شد و قرار است ظرف سه سال به بهره برداری برسد.
در حال حاضر آب آشامیدنی جمعیت دست کم 70 هزار نفری چالوس و حدود 16 روستای پیرامون آن از 10 حلقه چاه و چشمه گردوک نوشهر تامین می شود.
خبرنگار : ‌مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.