به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،عباس رجبی سرپرست سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره همکاری مردم در جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله‌ها از مبدأ اظهار داشت: شهروندان فهیم ساروی در اجرای طرح تپش مشارکت خوبی داشته اند، اما باید دانست هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدوار هستیم شاهد افزایش مشارکت مردمی در این زمینه باشیم.


رجبی با اشاره به میزان مشارکت مردم در این زمینه خاطرنشان کرد: مردم مشارکت خوبی در بازیافت و تفکیک از مبدأ دارند و این میزان قابل افزایش است و با مشارکت مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توان این میزان را ۴ الی ۵ درصد افزایش داد.


وی ضرورت توجه به شیوه‌های نوین را در جمع‌آوری زباله و مدیریت پسماند یادآور شد و افزود: ما با همراهی مردم بهتر می‌توانیم طرح تفکیک از مبدا را در این حوزه اجرایی کنیم که قطعا با اطلاع‌رسانی و فراگیر شدن مباحث و موضوعات مختلف می‌توان در این زمینه حرکت موثری را به سرانجام رساند.


رجبی اظهارکرد: چون اکثر زباله‌ها قابل بازیافت هستند، بهتر است همه مردم با رعایت اصول بهداشتی به تفکیک زباله‌هایی همچون کاغذ، شیشه، آلومینیوم، زباله‌های مایع از جامد و سایر زباله‌ها بپردازند تا شهر و در نتیجه محیط زندگی سالمی را داشته باشند.


وی از جمع آوری روزانه کاغذهای موجود در ادارات خبر داد و افزود: حجم زیادی کاغذ در ادارات دولتی به مصرف می رسید و امیدواریم بتوانیم با آموزش کارمندان و مدیران دستگاه هایی اجرایی آنها را نیز به این سو سوق دهیم که بازیافت در ادارت نیز به عنوان یک ضرورت بتواند از هدر رفتن کاغذ این کالای گرانبهای طبیعت به نحو مطلوب جلوگیری کند.


سرپرست سازمان مدیریت پسماند گفت: امیدواریم شهروندان نهایت همکاری را برای اجرای موفق طرح تفکیک زباله داشته باشند زیرا کمک شایانی به سیستم مدیریت پسماندها خواهد بود و زیبایی شهر و بهداشت محیط عمومی را به دنبال خواهد داشت.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 809166
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.