به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی چهارشنبه شب در دیدار مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با وی در ساری ، افزود : استان مازندران با وجود همه ظرفیت های مناسب و حتی در بعضی زمینه ها بی بدیل ، از برخی عقب ماندگی ها رنج می برد و برای خارج شدن از این وضعیت به تغییر نگاهها در استان نیاز داریم.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه دولتی با ظرفیت های انسانی و زیرساختی می تواند ما را در این زمینه ها کمک کند.
اسلامی نگاه به مسایل استان از زاویه نادرست و منطقه گرائی را دو مشکل مهم و ضد توسعه در مازندران ارزیابی کرد و توضیح داد : این که همواره توقع داشته باشیم از اعتبارات دولتی سهم بیشتری ببریم و در همان حال داشته های استان را هرز بدهیم ، منجر به توسعه و بهبود وضعیت نمی شود.
وی افزود : مازندران از چنان ظرفیت و سرمایه های طبیعی ، انسانی و خدادادی برخوردار است که می تواند علاوه بر تامین خود ، تامین کننده نیاز و معیشت چندین استان دیگر باشد ، ولی نگاه از زاویه نادرست برای حل مشکلات سبب شده است تا همه این ظرفیت ها نادیده گرفته شده یا بدرستی مورد بهره برداری قرار نگیرد.
استاندار مازندران به عنوان نمونه به ظرفیت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت : اگر گردشگری استان مدیریت شده باشد ، دیگر به گردشگر و مسافر به چشم سربار زیرساخت های استان نگاه نمی کنیم و این نگاه را ترویج نمی کنیم که مازندران خدمات ملی ارائه می دهد ولی اعتبارات استانی دریافت می کند .
وی شهرگرائی و سهم خواهی منطقه ای را دیگر مشکل مازندران معرفی کرد و افزود : این وضعیت هم سبب شده است تا توسعه استان نامتوازن شده و اعتبارات و امکانات به صورت بهینه مورد استفاده قرار نگیرد و با وجود سرمایه گذاری های فراوان در زمینه های مختلف ، رضایتمندی مردم حاصل نشود .
اسلامی کلان نگری را پیش نیاز توسعه استان برشمرد و گفت : نباید اجازه داد شهرگرائی و محله گرائی مسیر توسعه استان را منحرف کند و برای پشت سر گذاشتن این وضعیت نیازمند کمک رسانه هائی مانند ایرنا هستیم .
وی افزود : متاسفانه بعضی از رسانه ها هم به جای این که مشکلات استان را از زاویه درست ببینند و برای از بین بردن نگاههای ضد توسعه ای کمک کار باشند ، مطالبه گری از دولت را ترویج می کنند و توجهی به ظرفیت های کم نظیر استان برای توسعه ندارند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.