به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد خدادی چهارشنبه شب در دیدار با استاندار مازندران در ساری ، افزود : خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان تنها رسانه دولتی ، این نقش خود را با جمع آوری ، پردازش و گردش اطلاعات انجام می دهد.
وی یکی از مشکلات رسانه ای در کشور را کم رنگ بودن تولید اطلاعات دانست و گفت : متاسفانه در حوزه رسانه ما با دلالان رسانه ای مواجه هستیم که هیچ نقشی در تولید اطلاعات ندارند و همواره به دنبال اطلاعات آماده شده هستند .
خدادی تولید اطلاعات و محتوا را نیازمند تفکر و تخصص دانست و تاکید کرد : خوشبختانه ایرنا به عنوان رسانه ای با بیش از 83 سال قدمت و برخوردار از نیروهای متخصص و ماهر و همچنین زیرساخت های فناورانه ، بهترین فرصت و کمک کار برای مدیران دولتی برای جمع آوری ، پردازش و انتقال و انتشار اطلاعات است .
مدیرعامل ایرنا برخورداری از جایگاه حاکمیتی را از دیگر ویژگی های دیگر این رسانه برشمرد و افزود : مدیران استان های کشور می توانند از طریق این جایگاه و با استفاده از توان حرفه ای نهفته در آن در سریع ترین زمان به مسئولان کشوری دسترسی یافته و واقعیات استان ها را منتقل کنند و از این طریق در تصمیم سازی درست سهیم شوند.
وی به وجود انبوه شبه رسانه در کشور اشاره و از آنها به عنوان یکی از مشکلات فضای رسانه ای و اطلاع رسانی یاد کرد و گفت : یکی از پیامدهای وجود شبه رسانه ها ، ایجاد اغتشاش اطلاعاتی در کشور است .
مدیرعامل ایرنا برخی بی مسئولیتی ها در جامعه را مربوط به انتقال نادرست و اغتشاش اطلاعات دانست و افزود : رسانه های حرفه ای اطلاعات را به گونه ای به مردم منتقل می کنند که آنان خود را شریک و سهام دار در رفع مشکلات اجتماعی بدانند و با این رویکرد مشکلات پیش رو آسان تر حل می شود.
خدادی با بیان این مطلب که ایرنا رسانه ای در خدمت دولت و مدیران دولتی در سطح ملی و استانی است ، آمادگی این رسانه را در کمک به معرفی ظرفیت های هر استان و رفع مشکلات مختلف آن از طریق اطلاع رسانی درست اعلام کرد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.