دمای هوای مازندران با این که در دو روز گذشته روند افزایشی داشته ، ولی هم اکنون (ساعت 11 صبح چهارشنبه ) در گرم ترین نقطه 14 درجه سانتیگراد بالای صفر و در سردترین نقطقه هم 2 درجه زیر صفر است .
هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که از فردا پنجشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی ، شهروندان و مسافران در مناطق جلگه ای شاهد بارش باران ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و همچنین وزش باد در مناطق مختلف استان خواهند بود.
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی ، عصر فردا مردم مازندران بخصوص در غرب استان شاهد افزایش ابر ، بارش پراکنده در ارتفاعات و وزش شدید باد خواهند بود .
اصغر بسطامی افزود : هوای استان امروز در تمامی مناطق صاف و آفتابی است و در گرم ترین ساعت دمای هوا به 18 درجه خواهد رسید .
وی بیان داشت : از فردا شب تا روز شنبه دمای هوا رو به کاهش می گذارد که در مناطق جلگه ای میزان کاهش در روز جمعه و شنبه 8 درجه و در مناطق کوهستانی هم تا 10 درجه خواهد بود.
بسطامی با تاکید بر این که بارش برف در ارتفاعات منجر به کاهش محسوس دما در مناطق کوهستانی خواهد شد ، از ساکنان این مناطق خواست نسبت به تامین سوخت مورد نیاز زمستانی اقدام کنند .
وی گفت : سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده در استان ماندنی است و پیش بینی می شود که کمینه دما هود هم تا آن زمان در استان ماندگار شود.
** یخبندان در مناطق کوهستانی
اگر چه ، دمای هوای مناطق مختلف مازندران در چند روز گذشته رو به افزایش گذاشت ، ولی مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران همچنان دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند.
جدول اندازه گیری روزانه دمای هوای مناطق مختلف مازندران نشان می دهد که برودت هوا در منطقه کوهستانی بلده در شهرستان نور در سردترین زمان شب گذشته به حدود هفت درجه زیر صفر رسید و در کجور هم مردم دمای حدود 7 درجه زیر صفر را تجربه کردند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.