معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از راه اندازی این دفاتر را
تحقق دولت الکترونیک و حذف بروکراسی های اداری در دستگاه قضائی برشمرد.
محمدعلی کریمی مله گفت که با راه اندازی این دفاتر ، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مازندران به 6 واحد رسید.
وی ارائه انواع خدمات شامل ثبت آنی دادخواست و شکوائیه ها ، تنظیم اظهارنامه ، پیگیری دادخواست ، شکوائیه و اظهارنامه ، اطلاع رسانی وضعیت پرونده ، ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی ، ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا ، ورود به صفحه شخصی در سامانه ابلاغ و رویت آن و تحویل رمز در صورت درخواست متقاضی را از جمله اقدامات این دفاتر برشمرد.
کرمی مله با بیان اهمیت رضایتمندی ارباب‌ رجوع و رضایت مردم از قوه قضائیه ، تاکید کرد : با راه‌اندازی این دفاتر از مراجعه حضوری به دادگستری جلوگیری شده و ضمن حفظ کرامت مراجعه کنندگان ارائه خدمات نیز سرعت می گیرد.
وی افزود : بر اساس انجام کار از کانال این دفاتر ، مشخصات به همراه آدرس الکترونیکی و تلفن همراه ارباب رجوع ثبت می شود و پس از آن ابلاغ دادگستری ها به جای اوراق 2 برگی از طریق این سامانه به آدرس الکترونیکی آنان ارسال می شود.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران انجام امور در این دفاتر را علاوه بر تسریع، موجب جلوگیری از هدررفت هزینه های کاغذ و در عین حال حمایت از محیط زیست دانست .
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.