امیردریادار خرداد حکیمی روز یکشنبه به مناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ دانشجویان این دانشگاه در حوزه مدیریتی و بخش های مختلف مانند یگان های شناور ، سطحی ، زیرسطحی ، یگان های موشکی و غواصی آموزش های لازم را فرا می گیرند و پس از دانش آموختگی نیز به دورترین آب های دنیا برای صیانت از مرزهای آبی کشور اعزام می شوند.
هفتم آذر 1359 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اجرای عملیات دلاورانه ای با عنوان مروارید علاوه بر نابودی اسکله نفتی البکر و الامیه، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به اعماق دریا فرستاد.
امام خمینی(ره) به مناسبت رشادت نظامیان نیروی دریایی ارتش و به ویژه مقاومت جسورانه ناوچه پیکان در برابر تهاجم دریایی و هوایی رژیم عراق، این روز شکوهمند را با عنوان 'روز نیروی دریایی' نامگذاری کرد.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و روز نیروی دریایی گفت :‌ امروز این دانشگاه علاوه بر تامین افسران کادر نیروی دریایی ارتش همچنین توانسته نیروهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و نفت را آموزش تخصصی بدهد.
** ترویج فرهنگ دفاع مقدس در پی بهره برداری از موزه دریایی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت :‌ بهره برداری از موزه دریایی گامی مثبتی برای ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس است.
دریادار حکیمی افزود :‌ قدمت تجهیرات دفاعی که در این موزه گردآوری شده مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس و حتی مربوط به 150 سال پیش است و گویای تاریخ دریانوردی نظامی این کشور است.
** امدادرسانی دانشگاه علوم دریایی در زمان وقوع بلایای طبیعی در منطقه
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر گفت : امروز یکی از مهم ترین ماموریت های جانبی ارتش مردم یاری بویژه در زمان وقوع بلایای طبیعی است و از امکانات لجستیگی و پشتیبانی این دانشگاه در این بخش از سال های گذشته تاکنون استفاده شده است.
حکیمی افزود :‌ به عنوان نمونه در برف سنگین سال های اخیر از امکانات این دانشگاه برای عملیاتی مانند برف روبی در معابر اصلی و فرعی و حتی جابه جایی مردم استفاده شده است .
** ایجاد نماد با عنوان یادمان شهدای نیروی دریایی در یکی از میادین شهر نوشهر
فرمانده دانشگاه علوم دریایی نوشهر همچنین گفت :‌ ایجاد نمادی تحت عنوان یادمان شهدای نیروی دریایی مهم ترین طرحی است که نقشه آن تهیه شده و در انتظار مصوبه شورای شهر برای اجرایی کردن آن هستیم .
دریادار حکیمی افزود :‌هم اینک مکان اجرای این طرح در میدان لتینگان نوشهر که حدود 2 هکتار است جا نمایی شده و درصورت ارائه مصوبه شورای شهر بزودی این طرح در مکان یاد شده اجرا می شود.
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال 1359 تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال 1360 با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.
این دانشگاه از 6دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.
دانشجویان این دانشگاه در 7 رشته کارشناسی و 4 رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.
در پایان خبرنگاران از بخش های مختلف موزه دریایی دانشگاه علوم دریایی نوشهر دیدن کردند .
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.