به منظور تبادلات علمی و توسعه ارتباطات بین المللی در حوزه آموزش پزشکی نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دو کشور ایران و روسیه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از ساری ،در این نشست که با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه های علوم پزشکی مازندران ، شاهرود و گلستان و هیات وزارت بهداشت روسیه و نمایندگان آکادمی پزشکی سچینووا درمسکو برگزار شد دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اهمیت موضوع آموزش پزشکی اظهار کرد : مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای همجوار باید تلاش کنند موضوع تبادلات علمی و اجرای برنامه‎های آموزشی مشترک را با دانشگاه‎های معتبر جهان بر مبنای نقشه آمایش بین‎المللی منطقه ای و نیازهای آموزشی خود توسعه دهند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک آمایشی کشور گفت : منطقه یک آمایشی کشور با داشتن ۲۸۰۰ عضو هیات علمی، ۲۷۰۰۰ دانشجو و بیش از ۳۲۰۰ تخت آموزشی دارای ظرفیت های مناسبی برای ورود به عرصه های بین المللی در زمینه های تحقیقاتی و اجرای برنامه های مشترک آموزشی است . وی همچنین از مسئولین دانشگاه سیچنووا روسیه برای بازدید از دانشگاه علوم پزشکی مازندران دعوت کرد.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی سچینوا نخستین دانشگاه علوم پزشکی دولتی مسکو و عضو فعال سازمان جهانی (WHO) است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.