به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل ، رئیس بخش جراحی قلب این مرکز گفت که عمل جراحی تعویض دریچه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای دو بیمار با ریسک بالای عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.
دکتر حمیدرضا وفایی اضافه کرد: این دو جراحی با همکاری مشترک تیم جراحی قلب بیمارستان های روحانی بابل و شهید رجائی تهران در بیمارستان با موفقیت به پایان رسید.
این فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت : بیمار اول خانم 78 ساله ای آملی است که با درگیری شدید عروق کرونری و تنگی شدید دریچه آئورت و نیز تنگی کاروتید گردن ابتدا تحت جراحی اندارترکتومی کاروتید قرار گرفت.
وی اضافه کرد : این بیمار پس از گذشت دو هفته تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه آئورت به روش استفاده از دریچه بدون سوچور قرار گرفت که با توجه به تنگی شدید دریچه و شرایط بد بیمار ، استفاده از این نوع دریچه برای این بیمار بسیار کمک کننده بوده است .
وفایی بیان داشت : بیمار دوم یک مرد 80 ساله بابلی با سابقه ایست قلبی و تنگی شدید عروق کرونر و دریچه ائورت بود که با حال عمومی بد تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه آئورت با روش بدون بخیه قرار گرفت.
وی با اعلام این که این بیمار بسیار پر ریسک از نظر جراحی قلب بوده ، افزود که این بیمار هم با استفاده روش بدون بخیه و با کمک تیم مجرب بخوبی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اشاره به اینکه وضعیت بیماران مساعد و در واحد مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند ، گفت : مزیت استفاده از این تکنولوژی در کوتاه کردن زمان عمل جراحی با استفاده از دریچه های بیولوژیکی با کیفیت بسیار بالا و کم تهاجمی تر است .
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.