به گزارش خبرنگار ایرنا ، دلاور حیدرپور شامگاه دوشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه تخصصی کشاورزی شهرستان قائمشهر و در جمع خبرنگاران افزود : امسال همچون سال های گذشته در طرح خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی 69 میلیارد تومان برای این استان در نظر گرفته شده است .
وی با بیان اینکه این طرح از منابع بانک کشاورزی و با بهره 15 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد ، گفت : مهلت بازپرداخت آن هم 15 سال است که با استفاده از این ظرفیت ها می توان تعداد ماشین آلات را در بخش کشاورزی افزایش دهیم.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از این میزان مبلغ بیش از 70 درصد جذب اعتبار داشته ایم ، افزود : همکاران ما درصدد هستند تا تقاضای کشاورزان را پاسخ دهند و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
به گفته حیدرپور خیلی از تقاضا ها به غیر از کمباین که از کارخانه سازنده جوابگو نیست ، مابقی تقاضا ها به روز جواب داده می شود .
رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه طی 2 سال گذشته بیش از 220 میلیارد تومان تسهیلات داده شد، بیان کرد : در این راستا بیش از 6 هزار دستگاه انواع ماشین آلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است .
وی با اشاره به اینکه در برخی از زمین های این استان برداشت برنج تا 90 درصد به صورت مکانیزه است ، افزود : در این راستا هم 30 درصد از نشاء کاری به صورت ماشینی است و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا درباغهانیز از ماشین الات استفاده کنیم.
** این نمایشگاه یک فرصت است
رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این نمایشگاه برای تولید کنندگان ما یک فرصت است ، افزود : تولیدکنندگانی که از نقاط کشور در این نمایشگاه حضور بهم رسانده اند دارای ماشین آلات با تکنولوزی بالا هستند .
حیدرپور بیان کرد : بسیار حائز اهمیت است تا ماشین آلات را در تولید محصولات کشاورزی بالا ببریم زیرا این امر باعث می شود تا بهره وری بالا و هزینه تولید را کاهش دهیم .
چهاردهین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در سه سالن و در فضائی با مساحت 10 هزار متر مربع و با 160 غرفه برپا شده است .
این نمایشگاه همه روزه تا 26 آبان از ساعت 16 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده:محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.