مدرسه هفده شهریور در خیابان شهید دادخواه جویبار واقع شده و هم اکنون 220 دانش آموز دختر در آن مکان مشغول به تحصیل هستند.
بهر حال آنچه که موجب شده پیگیر این گزارش شویم گلایه چند خانواده بوده که نگران جان فرزندان خود در این مدرسه و زمان نامعلوم افتتاح مدرسه جدید حضرت معصومه (س )بودند.
مادر دانش آموز پایه هشتم مدرسه هفده شهریور روز شنبه طی گفت و گو با خبرننگار ایرنا با ابراز نگرانی از قدیمی بودن مدرسه گفت:متاسفانه فکر می کنم این مدرسه هیچ مقاومتی در برابر حوادث نداشته و جای بس تاسف که مسؤولین امر به این نکته توجه نمی کنند.
پدر یکی دیگر از دانش آموزان با اعلام اینکه با دیدن ظاهر مدرسه می توان به غیراستاندارد بودن مدرسه پی برد افزود : این مدرسه که به قول پدران ما حدود پنجاه سال از ساخت آن می گذرد مقاومتی در برابر زلزله ندارد.
م ب ادامه داد: همه خانواده ها نگران فرزندان خود در این مدرسه هستند تا خدایی نکرده مشکل حادی برای دانش آموزانمان پیش نیاید.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان جویبار با بیان اینکه بارها درخصوص وضعیت مدرسه هفده شهریور با مسئولین امر مکاتبه داشته ایم گفت :اگر یک ریشتر زلزله بیاید یک فاجعه انسانی بزرگ در این مدرسه رخ خواهد داد.
اصغر رحیمی با تاکید براینکه با تکمیل هر چه سریعتر مدرسه حضرت معصومه (س ) بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اظهار داشت: مدرسه هفده شهریور جویبار که از ساخت آن حدود 70 سال می گذرد فونداسیونی ندارد و لابه لای آجرهای مدرسه سیمانی به کار نرفته است.
وی بیان کرد:حتی در زنگ تفریح با پایین آمدن دانش آموزان از طبقه بالا به حیاط ، این مدرسه همچون گهواره ایی تکان می خورد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان جویبار خطاب به مسئولین شهرستانی و استانی گفت:ساخت مدرسه جدید حضرت معصومه (س )همتی کوچک می خواهد تا ما با جان 220 دانش آموز بازی نکنیم .
درصورت تکمیل مدرسه حضرت معصومه (س )و جابه جایی دانش آموزان مدرسه هفده شهریور به این مدرسه ، مدرسه هفده شهریور تخریب و به یک مکان آموزشی تبدیل خواهد شد.
فرماندار شهرستان جویبار با اشاره به اینکه مدرسه هفده شهریور از لحاظ سازه ایی هیچ گونه مشکلی ندارد ، گفت : تنها موضوع مهم در این مدرسه بحث زلزله است که اگر زلزله بیاید هیچ گونه ایستادگی و مقاومتی ندارد.
وی ادامه داد : موارد خاص مدرسه هفده شهریور را طی مکاتباتی به مدیریت بحران مازندران و مدیر کل نوسازی مدارس اعلام کرده ایم .
رجبعلی وهابی از جابه جایی دانش آموزان این مدرسه به مدرسه حضرت معصومه خبر داد و بیان کرد : در صورت به بهره برداری رسیدن مدرسه حضرت معصومه جابه جایی دانش اموزان انجام می شود .
وی گفت : بعد از جابه جایی دانش آموزان ، اعتبار در غالب تخریب و بازسازی برای مدارس هفده شهریور برآورد خواهد شد .
** جابه جایی دانش آموزان مدرسه هفده شهریور بعد از تکمیل مدرسه حضرت معصومه
مدیر کل نوسازی مدارس استان مازندران در خصوص مدرسه هفده شهریور با بیان اینکه ساختمان این مدرسه غیراستاندارد و غیرایمن است ، گفت :اینکه می گویند مدرسه با یک ریشتر زلزله تخریب می شود حرف کارشناسی نیست و صحت ندارد.
قربانعلی شیرزاد با اعلام اینکه دانش آموزان این مدرسه باید به مدرسه حضرت معصومه (س ) انتقال داده شوند ، اظهار داشت:مدرسه هفده شهریور به طور کامل تخریب و ساخت مجددی برای این مدرسه انجام نخواهد شد.
وی با بیان اینکه مدرسه حضرت معصومه (س ) که هفت سالی از اغاز ساخت آن گذشته ، گفت: برای تکمیل 15 درصد مابقی کار با هزینه معوقه پیمانکار و تکمیل کامل آن 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
مدیر کل نوسازی استان مازندران بیان کرد: مکاتبات فراوانی برای تخصیص اعتبار مورد نظر انجام شده و به محض دریافت اعتبار مابقی کار انجام می شود.
شهرستان جویبار با حدود 80هزار نفر جمعیت تقریبا 13 هزار نفر دانش اموز در مدارس ان به تحصیل مشغول هستند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.