به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران،متن پیام قربانعلی ولی زاده به شرح زیر است:

بر اساس تعریف، پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است و موضوع پدافند غیر عامل در جهان از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است و همیشه جزء مهمی از زندگی بشر بوده است و در این مهم، تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و مردم می ‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

آگاهی از پدافند غیر عامل و آشنایی و اجرای آن باعث تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور می شود.

پدافند غیرعامل، گستردگی و شمول زیادی دارد که حوزه های عمرانی، حمل و نقل و ارتباطات حوزه دارو، غذا، آب، نیروی انسانی، انرژی، رسانه ها و تبلیغات روانی، مخابرات صنایع، مالی و اقتصادی، دیپلماسی و امنیت و دفاع را در برمی گیرد.

اینجانب با تبریک این هفته به تمام شهروندان شریف شهرستان بابل از همه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان می خواهم تا در راستای فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیر عامل و شناسایی تهدیدات این حوزه و تدوین برنامه هایی که به مشارکت‌پذیری مردم در طرح‌های پدافند غیرعامل منتهی شود، اقدام کنند.

از مردم فهیم و عزیز شهرستان بابل نیز انتظار دارم تا با توانمند سازی خویش در حوزه پدافند غیرعامل در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی و پیشگیری از تلفات انسانی با هدف کاهش آسیب پذیری شهرستان تلاش مسولان را یاری نمایند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777835
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.