به گزارش خبرنگار ایرنا ، جسد این کوهنورد را ابتدا عصر دیروز جمعه یک گروه از کوهنوردان هنگام پائین آمدن از قله دماوند یافته و موضوع را به همراه مختصات منطقه در اختیار هلال احمر آمل قرار دادند.
اگر چه یک گروه از نجاتگران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند ، ولی با توجه به فرصت کم تا شب و تاریکی موفق به پیدا کردن جسد نشدند و ادامه جست و جو را به امروز شنبه موکول کرده بودند.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل به خبرنگار ایرنا گفت که امدادگران این جمعیت صبح امروز جست و جو را از سرگرفتند و موفق شدند جسد را پیدا کنند.
جمشید نیکزاد با تائید این که جسد متعلق به کوهنورد مالزیائی است که سال گذشته مفقود شده بود ، افزود که جسد در حال انتقال به آمل است تا به تهران منتقل شود.
یک گروه 12 نفره از کوهنوردان مالزیائی پارسغال اول آذر به قصد فتح قله دماوند حرکت و تا ارتفاع پنج هزار و 200 متری صعود کردند که از این تعداد 10 نفر بازگشتند اما 2 نفری که قصد داشتند به ارتفاع پنج هزار و 675 متری برسند ، به راهشان ادامه دادند ولی هیچگاه بازنکشتند.
در آن زمان علاوه بر سفیر مالزی در ایران ، خانواده های این دو کوهنورد هم به آمل سفر کردند ولی با توجه به سرد شدن هوا و برف سنگینی که به صورت بی سابقه در مازندران باریده بود ، جست و جو برای پیدا کردن این کوهنوردان متوقف شده بود.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت که جسد این کوهنورد مالزیایی در نزدیکی دره ' یخار ' پیدا شده است.
وی افزود : جسد پس از حدود 10 ساعت از ارتفاع چهار هزار و 300 متری به پایین منتقل شد و عصر امروز شنبه با حضور مسئولان سفارت مالزی در تهران، تحویل آنها خواهد شد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.