مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی گفت:برخورداری نیروی کار از سلامتی جسمی، روانی، فرهنگی و اجتماعی و نشاط اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی کاری با بهره وری و که نیاز امروز جامعه کار و تولید است پیوند وثیقی دارند.

به گزارش ایلنا از ساری ،" حسن محمد صادقیان " در اولین هم اندیشی تخصصی مدیران امور اجتماعی ادارات کل تعاون،کارورفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور که  با تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه در ساری برگزارشد زمینه سازی برای ایجاد نشاط اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری این نشست دانست .

وی افزود : با اجماع سازی و فهم مشترک در رویکردها و جهت گیریهای وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و عمیق ترشدن شناخت ها ، مسئولیت ها و ایجاد نگرش های همسو و هم جهت ، با روحیه همدلی و همراهی فرصت ها برای نقش آفرینی شایسته تر در جهت مدیریت و کاهش آسیبهای اجتماعی فراهم می آید .

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی  خاطرنشان کرد : قصد داریم دراین نشست تخصصی هم اندیشی برنامه ریزی های لازم و اجرایی را برای استفاده از تجارب پیشین و دانش به روز را برای حل مسائل و ایجاد سلامت، روانی، فرهنگی و اجتماعی و نشاط درمحیط های کاری داشته باشیم .

دکترصادقیان با اشاره به نتایج و یافته های تعدادی از پژوهش های انجام شده به تبیین آسیب های اجتماعی در محیط های کاری پرداختند و گفت : مطابق پژوهشها نرخ تحقیق به عمل، 90 به 10 است که معنای آن این است که در کشورهای در حال توسعه عمده تحقیقات تزیینی است و کاربرد پیدا نمیکنند ولذا ما در کنار انجام تحقیقات، باید بدنبال کاربست یافته های تحقیقی  باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی  ، راه اندازی مراکز ایمن در محیط های کاری ، شناسایی نیازهای ساکنان بافت های فرسوده غیررسمی درتهران ، تهیه بسته های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محیط های کاری ، ارائه راهکارهای پیشگیری از اعتیاد زنان در محیط های کاری و... را از جمله پژوهش های دردست اقدام معاونت قرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برشمرند .

وی برایجاد تعاملات مناسب میان کارفرمایان و کارگران تاکید کرد و گفت : مدیران امور اجتماعی باید با تخصص کافی ومخاطب شناسی درست امور را پیش ببرند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.