به گزارش خبرنگار ایرنا ، این همکاری در قالب تفاهم نامه چند جانبه ای که با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و انیستیتو پاستور فرانسه منعقد شده ، انجام خواهد شد.
رئیس انیستیتو پاستور ایران شامگاه پنجشنبه در آئین پایانی کارگاه بین المللی پایش و کنترل بیماری هاری در آمل گفت که سازمان بهداشت جهانی پیش از این از تلاش های ایران برای مقابله با بیماری هاری و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری قدردانی کرده بود و بر همین اساس پاستور ایران آمادگی دارد در چارچوب تفاهم نامه و قراردادهای متفاوتی که در حال آماده شدن است، همکاری های خود را در زمینه های مختلف با این نهاد بین المللی گسترش دهد.
دکتر حمیدرضا بیگلری افزود که همکاری بین بخشی پاستور ایران با انیستیتو پاستور فرانسه ، بوتان ، کامبوج و تایلند نیز که از کشورهای پیشرو در مبارزه با هاری در دنیا هستند ، تقویت خواهد شد.
کارگاه بین المللی هاری با حضور 18 نفر از محققان و متخصصان هاری از 13 کشور جهان و 21 نفر از مسئولان و استادان سازمان جهانی بهداشت به مدت 12 روز در آمل برگزار شد.
رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور هم در این آئین گفت : آن چیزی که در این پنج سال پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور در آمل تمرین کرده ، با هماهنگی بین بخشی بوده که به موفقیت رسید.
محسن آسوری با ابراز خرسندی از نقش آفرینی پژوهشکده شمال کشور در ریشه کنی بیماری هاری در ایران و منطقه ، افزود :
در کارگاه بین المللی پایش و کنترل هاری در آمل شرکت کنندگان با نحوه تعیین سطح وضعیت کنترل هاری و تکنیک های پیشرفته آشنا شدند و نحوه مدیریت هاری هم به فراگیران در قالب کارهای علمی و تجربی آموزش داده شد.
وی افزود : فراگیران در این کارگاه بین المللی، با نظام بهداشتی کشور ما و نحوه درمان و گزارش دهی آشنا شدند و همزمان نیز آموخته هایشان را در واکسیناسیون سگ ها در هفت روستای شهرستان آمل به محک تجربه گذاشتند.
او توضیح داد : در این کارگاه 21 مدرس کار آموزش تئوری ها را بر عهده داشتند که 2 نفر مدرس داخلی و بقیه مدرس بین المللی بودند و هشت مدرس نیز به صورت ویدئوکنفرانس در این کنفرانس بین المللی تدریس کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این کارگاه بین المللی محققان و فراگیرانی از کشورهای اسپانیا ، فرانسه ، آفریقای جنوبی ، یونان، بنگلادش ، عراق ، لیبی ، مراکش ، پاکستان ، بوتان، تونس ، هند و ایران و نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی حضور داشتند.
این کارگاه از 16 مهر در دو مرحله تئوریک و عملی با مشارکت انیستیتو پاستور ایران و فرانسه و با همکاری سازمان بهداشت جهانی ، سازمان جهانی حیوانات ، سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد (فائو) ، شبکه انیستیتو پاستورهای دنیا ، کنسرسیوم بین المللی مبارزه با بیماری عفونی و دانشگاه لوزان فرانسه برگزار شد.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.