یحیی صالح طبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تمامی پایگاه های کوهستانی در چهار محور مواصلاتی کیاسر ، سوادکوه ، کندوان و هراز به خودروهای کمک دار و زنجیر چرخ مجهز شدند تا قادر به حرکت در مسیرهای برفی باشند .
وی ادامه داد: بارش باران و برف در مازندران باعث لغزندگی سنگ کوهها شده است که بروز حوادثی همچون سقوط سنگ بر روی خودروهای عبوری در این جاده ها به ویژه جاده هراز را شاهد هستیم .
رئیس اورژانس مازندران اضافه کرد : به منظور تسریع در ارائه خدمات به مصدومان این نوع حوادث به پایگاه های اورژانس در مناطق کوهستانی آماده باش اعلام شد .
وی با اشاره به وقوع سه حادثه سقوط سنگ از کوه بر روی خودروها در جاده های استان از ابتدای مهر امسال تاکنون ، گفت : وقوع این تعداد حوادث سقوط سنگ در جاده ها امسال به نسبت سال های قبل بیشتر شده است که این مساله باعث افزایش احتمالی تعداد مصدومان و فوتی ها خواهد شد .
پارسال براثر سقوط سنگ کوه ها بر روی خودورهای عبوری در جاده های مازندران چهار نفر از مسافران و رانندگان فوت کردند و 10 نفر نیز زخمی شدند .
صالح طبری همچنین در خصوص به پرواز درآمدن تنها بالگرد اورژانس مازندران در یکی از پایگاه های اورژانس آمل در مسیر جاده هراز مستقر است ، اعلام کرد : با توجه به برودت هوا در صورت داشتن دید اجازه پرواز برای انتقال مصدومان حوادث جاده ای به این بالگرد داده می شود .
اورژانس در مازندران با در اختیار داشتن 140 دستگاه آمبولانس در 84 پایگاه خدمات رسانی به حادثه دیدگان را انجام می دهد که از این تعداد 54 پایگاه جاده ای هستند .
براساس اعلام اورژانس مازندران ، این نهاد ماهانه میانگین 6 تا هفت هزار و 500 ماموریت را انجام می دهد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.