هوای مازندران که در روزهای تاسوعا و عاشورا صاف تا نیمه ابری بود از شب گذشته ابری شد و صبح امروز دوشنبه هم بر تراکم ابرها افزوده شده است .
دمای هوای مازندران هم در گرم ترین نقطه استان در روز عاشورا حدود 32 درجه و در خنک ترین نقطه هم حدود 22 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از عبور موج از تراز میانی جو که سبب ابرناکی آسمان و بارندگی در مناطق غربی استان طی شب گذشته و صبح امروز شد ، از اواخر امروز با تقویت جریانات شمالی ، شهروندان استان بویژه در غرب شاهد بارش باران و وزش باد نسبتا شدید خواهند بود.
در همین حال مدیرکل هواشناسی مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که جریانات شمالی که از اواخر شب گذشته از غرب استان وارد مازندران شده طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان خواهد رسید.
محمدرضا رضوی افزود : باران و وزش باد شدید تا عصر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و دمای هوا هم در مناطق مختلف بین 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.
جدول دماسنجی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که پیش از ظهر امروز دوشنبه ' بلده ' و ' آلاشت ' با دمای 12 درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و بهشهر در شرق مازندران با 23 درجه بالای صفر گرم ترین نقاط استان هستند.
پیش بینی می شود با کاهش 8 تا 10 درجه ای دما در هفته جاری دما هوا در برخی نقاط مازندران به زیر 10 درجه برسد.
** مواج بودن دریا
مدیرکل هواشناسی مازندران همچنین گفت که با تقویت جریان شمالی و ورود سامانه بارشی جدید همراه با باد شدید دریای خزر نیز تا پایان هفته جاری مواج است.
به گفته وی در این مدت شرایط دریا برای ورود صیادان مناسب نخواهد بود.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.