به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  استان مازندران محمود ذوالفقاری در این جلسه ضمن گرامیداشت دهه ولایت و قدردانی از تلاشهای همه دست اندرکاران بخش های مختلف حمل و نقل در استان از مازندران به عنوان یک استان ویژه و استراتژیک در منطقه یاد کرد و افزود: با توجه به اهمیتی که صنعت حمل و نقل در توسعه کلیه امور اعم از اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و جذب توریست به استان دارد ، لذا باید تمامی دستگاه ها در این بخش نسبت به پیشرفت استان تعلق خاطر داشته و در تسریع عملیات اجرایی پروژه های خود بکوشند.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل استان اظهار داشت : هر یک از دستگاه های ذیربط باید مجدانه در اجرای برنامه های اجرایی خود همیت و تلاش همه جانبه داشته ، تا توازن در زیر ساختها و سطح تقاضای جابجایی کالا و مسافر در تحقق سرعت ، سهولت و ایمنی در بخش حمل و نقل را بوجود بیاید.
محمود ذوالفقاری به نقش مهم عامل انسانی در کاهش تصادفات اشاره و عنوان نمود : آموزش صحیح ، فرهنگ سازی بهنیه و رعایت قوانین و مقررات می تواند در کنار اقدامات ایمن سازی ، نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش آمار سوانح رانندگی داشته باشد.
در این نشست رضازاده مشاور رئیس سازمان هواشناسی گزارشی از تجهیزات و وضعیت پیش بینی و جایگاه این صنعت در ایران و جهان ارائه نمودند . وی افزود : پیش بینی 24 ساعته با دقت 98 درصد و پیش بینی پنج روزه با دقت 95 درصد موجب آن شد تا در دنیا جایگاه جمهوری اسلامی در هواشناسی برجسته جلوه نماید .
مدیرکل راه آهن شمال نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ، توسعه ی حمل و نقل ریلی خاطرنشان ساخت : باتوجه به برنامه ششم توسعه و برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی ، توسعه حمل و نقل ریلی اولویت اول می باشد که در این راستا مقرر شد ، خط ریلی 2100 متری بندر امیر آباد جهت ترانزیت کالا حداکثر تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد تا اداره کل راه آهن ناحیه شمال با ظرفیت بیشتر نسبت به جابجایی کالا اقدام نماید .
گفتنی است ، در این نشست تمامی اعضاء شورای حمل و نقل استان به ارائه گزارش و عملکرد دستگاه های مربوطه خود پرداختند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740842
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.