مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران گفت:بیش از یکهزار میلیارد تومان در ماه محرم اطعام دهی می شود این درحالی است که می توان با این هزینه در تامین مسکن و یا ازدواج نیازمندان کمک رسانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عیسی طوسی در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی اظهار داشت: با توجه به آسیب ها و پیرایه های موجود در مراسم و مناسبت ها به ویژه مراسم عزاداری ماه محرم ضروری است آسیب شناسی مناسبی از مراسم و مناسبت ها بر اساس مراحل اجرایی آن ها (برنامه ریزی، سیاست گذاری، هماهنگی، هدایت، مدیریت و نظارت) ارائه شود .

وی افزود:با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت حضور نهادهای مربوطه، دستگاههای مرتبط در جلساتی که برای بررسی این موضوع برگزار می شود حضور ندارند و این امر موجب می شود تا مصوبات اجرا نشده و نوعی آسیب تلقی شود.

مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران به برپایی خیمه عزا در ماه محرم اشاره و آن را نوعی آسیب دانست و گفت: با وجود مساجد و تکایا خیلی ضرورتی برای برپایی چادر در خیابان ها وجود ندارد چرا که با حقوق شهروندی منافات دارد.

وی  علامت گردانی در دسته های عزاداری را نیز نوعی آسیب برشمرد و گفت: استفاده از آرایش های نامناسب در دسته روی ها آسیب دیگری است که باید مدیریت شود.

طوسی افزود: بیش از یکهزار میلیارد  تومان در ماه محرم اطعام دهی می شود این درحالی است که می توان با این هزینه در تامین مسکن و یا ازدواج نیازمندان کمک رسانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مراسمات عاشورایی تشریفاتی شده است گفت:باید راهکارهای مناسب در جهت مدیریت این امر اتخاذ شود.

وی به متمرکز شدن دسته های عزاداری در مرکز استان تاکید کرد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.