محرم علی دیلم صالحی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس برآورد اولیه حدود 10 هکتار از عرصه جنگلی منطقه جمند شمالی نزدیکی روستای ' ویسر ' در آتش قرار دارد.
وی گفت که نیروهای امدادی با حضور در منطقه موفق شده اند اطراف محل آتش سوزی را آتشبر بزنند تا از سرایت آتش به دیگر عرصه های جنگلی جلوگیری شود.
وی افزود : آتش سوزی حوالی ساعت 10 صبح امروز آغاز شد و بلافاصله 55 نفر از نیروهای امدادی منابع طبیعی با تجهیزات به منطقه حریق اعزام شدند.
دیلم صالحی با بیان این که این آتش سوزی در ارتفاع بیش از 2 هزار و 800 متری از سطح دریا رخ داده ، گفت که در حال حاضر 2 اکیپ امدادی به استعداد 15 نفر برای کنترل و مهار آتش در منطقه حضور دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کجور افزود : بیشتر درختان خشک سرپا در محدوده 10 هتکاری منطقه در حال سوختن هستند و به دلیل موقعیت مکانی امکان اطفای آتش توسط نیروی انسانی وجود ندارد.
وی ادامه داد : به همین منظور بر اساس هماهنگی های انجام شده از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر قرار است در اوایل صبح فردا ( جمعه ) یک فروند بالگرد با اعزام به این منطقه نسبت به اطفای آتش اقدام کند.
دیلم صالحی در خصوص علت این آتش سوزی گفت : به دلیل موقعیت مکانی و ارتفاع زیاد احتمالا اینکه این آتش سوزی به دلیل کم توجهی شکارچیان رخ داده باشد ، زیاد است.
بیشتر پوشش جنگلی این منطقه از گونه راش و بلوط هستند.
بخش کجور دارای 78 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است که از این مقدار 35 هزار هکتار عرصه جنگلی است.
این بخش با جمعیتی دست کم 12 هزار نفر درقالب 64 روستا و 2شهر در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.
خبرنگار : مهدی ابراهیم پور ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1654/1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.