رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:استان مازندران در پنج ماهه امسال 163 میلیون دلار صادرات داشته است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر در آیین تجلیل از اصحاب رسانه مازندران با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه توانمندیهای مازندران در ولگاگراد روسیه اظهار داشت:معرفی ظرفیت های مازندران در کشورهای مختلف از اهداف مهم حضور در این نمایشگاه در جهت توسعه صادرات بوده است.

وی افزود: وجود نمایشگاه ها برای معرفی دستاوردهای صنعتی ایران  و رفع مشکلات پیش روی امری ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، انعقاد قرارداد بیش از 10 میلیون دلاردر بخش سیمان و قرارداد3 میلیون دلار در بخش شیلات را از دستاوردهای استان در این نمایشگاه عنوان کرد.

مهاجرافزود:اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی سعی می کند تا مطالبات مردم را در این حوزه پیگیری کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تحت عنوان بخش خصوصی زمینه و بستر ساز صادرات،کسب و کار است افزود: دولت دوازدهم نیز با هدف توسعه تولید و اشتغال و کسب و کار از این بخش حمایت کند و مشکلات موجود را مرتفع کند.

مهاجر  گفت:اتاق بازرگانی به‌عنوان حامی بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق شعار سال  رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال دارد.

وی صادرات را یکی از جدی ترین هدف  اتاق بازرگانی دانست و بالا بودن قیمت تمام شده تولید و حقوق گمرکی را از مشکلات حوزه صادرات برشمرد.

مهاجر ادامه داد :دولت یازدهم نتوانست در  حوزه صادرات خوب وارد شود امیدوارم دولت دوازدهم با رویکرد جدید به دنبال هدف گذاری در حوزه صادرات باشد.

وی گفت: در سال گذشته 520 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال 94،این میزان20 درصد افزایش داشته است .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود:شرکت کاله مازندران با برند جهانی 40 درصد افزایش صادرات داشته است.

مهاجر افزود:استان مازندران در پنج ماهه امسال 163 میلیون دلار صادرات داشته است .

وی ادامه داد:اگر مشکلات بر سر راه صادرات برداشته نشود در حوزه صادرات اتفاق خاصی نمی افتد و این مشکل نیز تنها با حمایت دولت میسراست.

مهاجر افزود: با ظرفیتی که در استان وجود دارد چنانچه مشکلات پیش روی صادرات مرتفع شود قابلیت صادرات دو میلیارد دلار کالا رادر استان خواهیم داشت.

وی مرکبات و کیوی راداز محصولات مهم صادراتی استان در سال جاری اعلام کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.