این پل از سال 1383 بدنبال مصوبه اعضای وقت شورای اسلامی و تامین اعتبار از سوی شهرداری نوشهر و بدون توجه به نکات فنی و ایمنی حریم هوایی نشست و برخاست هواپیماها بر روی رودخانه کرکرودسر و با هدف دسترسی به پارک در جوار فرودگاه ساخته شده بود.
فرماندار نوشهر در آئین تخریب این پل عابر پیاده به خبرنگار ایرنا گفت :‌ این پل متاسفانه در دوره های گذشته بدون آنکه توجهی به نکات فنی و رعایت حریم پروازی فرودگاه شود ساخته شده بود که مشکلات فراوانی را در مسیر نشست و برخاست هواپیماها ایجاد کرده است.
علی شادمان افزود :‌ با تخریب این پل عملا حدود 150 متر به طول باند فرودگاه نوشهر اضافه می شود به گونه ای که از این پس خلبان هواپیماها به آسانی می تواند دراین فرودگاه نشست و برخاست کنند ضمن اینکه بزودی طول باند این فرودگاه در ضلع غربی حدود 300 متر افزایش می یابد.
وی با تاکید بر رفع مشکلات و موانع توسعه فرودگاه گفت : با رفع برخی از موانع در راه توسعه این فرودگاه جای امیدواری است که این کارها زمینه ای برای بین المللی شدن فرودگاه نوشهر باشد .
به گفته وی، برای تخریب این پل از امکانات ترابری سنگین شهرداری نوشهر و اداره کل بنادر و کشتیرانی استان استفاده شده است.
یکی از اعضای شورای اسلامی نوشهر نیز گفت :‌ امروز عزم و اراده جمعی در میان اعضای شورای اسلامی در همراهی با نماینده عالی دولت در شهرستان به منظور توسعه زیرساخت های شهری کاملا وجود دارد.
محمود رضا محسنی از فرودگاه نوشهر به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم وحیاتی در غرب مازندران نام برد و تاکید کرد که همه باید در حفظ این ظرفیت که در حقیقت از مزیت های برجسته این شهر است ، بکوشند .
وی گفت که اجازه هیچگونه ساخت وسازی در پیرامون فرودگاه نوشهر که بنوعی مزاحمتی برای پروازها داشته باشد به اشخاص حقیقی و حقوقی داده نمی شود.
فرودگاه نوشهر یکی از 2 فرودگاه غرب مازندران و دومین فرودگاه بزرگ استان پس از فرودگاه بین المللی ساری است.
این فرودگاه که شش دهه قدمت دارد در زمینی به مساحت حدود 58 هکتار ساخته شده و از قدیمی ترین فرودگاه های مازندران است.
درحال حاضر در تمامی روزهای هفته پرواز در مسیرهای رفت و برگشت اهواز - نوشهر ، شیراز - نوشهر ، مشهد - نوشهر در این فرودگاه برقراراست.
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی**انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.