به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین از  ساری؛ ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد، شامگاه دوشنبه، با حضور در اتوبوس آموزشی شهرمون با تمجید از کار ارزشمند سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، اظهار داشت: با دیدن این اتوبوس خیلی تحت تاثیر قرار گرفته ام.
وی ادامه داد : در هیچ کجای دنیا چنین طرحی را ندیده بودم و وقتی وارد این اتوبوس شدم شوکه شدم. خوشا به حال کودکان ساروی و مازندرانی که چنین اتوبوس و چنین طرحی برای آن ها محیا شده تا اصول اولیه برخورد با زباله و پسماند را یاد بگیرند. این اتوبوس خیلی زیباست و بی شک می تواند کاربردهای خوبی برای شهر ساری در جهت فرهنگ سازی برای کودکان و خانواده ها داشته باشد.
ماریا دوتسنکو طرح فوق را یک حرکت با ارزش خطاب کرد و با تمجید از شهرداری ساری و سازمان مدیریت پسماند ساری گفت: این طرح، یک حرکت فوق العاده از سوی مسئولین شهری ساری بود که من چنین طرحی را حتی در کل دنیا ندیده بودم و باید به احترام مسئولین شهری ساری ایستاد و آن ها تشویق کرد. این طرح بی نظیر می تواند گام موثری در فرهنگ سازی باشد.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: هر فردی می‌تواند و مسؤول است تا جهان را برای بهتر شدن تغییر دهد.
دوتسنکو افزود : خوشحالم از اینکه در این حوزه به کودکان و نوجوانان آموزش می دهید تا نه ‌تنها از محیط زیست خود حفاظت ‌کنند بلکه الگوی جامعه نیز باشند.
دوتسنکو در نقل قولی از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: ما باید پیشرفت کنیم، باید به آینده بنگریم، هرچقدر که سخت به نظر آید. اقدام سازمان مدیریت پسماند در جهت فرهنگ سازی برای کودکان و خانواده ها قابل ستایش است و امیدوارم این فرهنگ سازی ها در تمامی شهرها برقرار شود تا شهرهای تمیزی در کل کشور داشته باشیم.
دوتسنکو در پایان گفت: نسل آینده ما باید بدانند که آینده این گوشه دوست‎داشتنی از مازندران، این کشور زیبا و کره زمین به‎زودی در دستان آنها است و ما باید از این سیاره محافظت کنیم، اقدام ارزشمند سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و اجراهای طرح های مختلف در جهت فرهنگ سازی می تواند به اهداف ما در جهت حفاظت از محیط زیست کمک های شایانی کند و امیدوارم این فرهنگ سازی ها در شهر ساری ادامه دار باشد

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 730696
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.