به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز سه شنبه در شورای اداری استان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد ، افزود : برای رفع این معضل ، فارغ التحصیلان باید آموزش های مهارتی ببینند تا وارد بازار کار شوند.
وی نرخ بیکاری در این استان را 9.8 درصد اعلام کرد و گفت : مازندران در بخش کارگری مشکلات چندانی ندارد و حتی در فصل هایی مجبور به ورود کارگر می شود.
فلاح افزود : 30 درصد از اشتغال استان توسط واحدهای خرد صنعتی با کمترین امکانات تحقق یافته و 15 هزار شغل در این استان ماحصل عملکرد فنی حرفه ای، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر ارگان ها با توان افزایی صورت گرفته است.
استاندار مازندران با اشاره به پرداخت تسهیلات به یکهزار و 100 واحد تولیدی این استان در دولت یازدهم ، گفت : این استان در بخش هایی از اقتصاد خود با چالش های جدی مواجه است.
فلاح از بخش کشاورزی به عنوان قطب توسعه اقتصادی استان یاد کرد و افزود : با وجود مشکلات عدیده از جمله گرما و کمبود آب این استان وضعیت خوبی در کشاورزی دارد و پیش بینی می شود امسال 5 تا 8 درصد افزایش محصولات کشاورزی داشته باشیم.
وی به سرمای شدید سال گذشته این استان در ماه آذر و فصل زمستان و خسارت 30 هزار میلیارد ریالی کشاورزان اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر هزینه تولید بسیاری از محصولات بالاست که با تجهیز و مکانیزه کردن کشاورزی و مدیریت واردات محصولات می توان این هزینه را کاهش داد.
فلاح افزود : هرز رفتن آب های سطحی مازندران به دلیل عدم توجه کافی در گذشته و نبود طرح های راهگشا از دیگر مشکلات استان در بخش کشاورزی است.
وی بر سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از جمله گردشگری و کشاورزی تاکید کرد و گفت : میزان برق مصرفی استان 8.5 درصد از متوسط مصرف دیگر نقاط کشور بیشتر است که این مساله را هم با مدیریت مصرف و چاره اندیشی می توان تاحدودی رفع از وقوع معضلات آینده پیشگیری کرد.
فلاح به ارائه خدمات ملی در بخش گردشگری و فراهم سازی بسیاری از زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید هفت هزار پروژه در بخش های مختلف با 81 هزار میلیارد ریال در استان مازندران عملیاتی شد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.