به گزارش ایرنا ربیع فلاح در این پیام اظهارداشت: با کمال مسرت پیروزی عزتمندانه و غرورآفرین ورزشکار شایسته و نابغه کشتی مازندران حسن یزدانی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در فرانسه را تبریک می گویم.
وی افزود: این فرزند دلاور دیار علویان که در المپیک 2016 با کسب مدال طلا و افتخار آفرینی توانایی خود را به رخ جهان کشید یکبار دیگر اقتدار و قدرت بی چون و چرای خود را در عرصه رقابتهای بین المللی کشتی آزاد به نمایش گذاشت و دل مردم ایران و مازندرانی های حامی کشتی را شاد کرد.
استاندار مازندران در ادامه این پیام ضمن تبریک و تهنیت این پیروزی شیرین و خجسته ابرازامیدواری کرد: با حمایتهای مربیان و مسئولان ورزش کشور و استان شاهد افتخارآفرینی مجدد و موفقیت های مقتدرانه این ورزشکار نابغه و برومند مازندرانی در المپیک 2020 توکیوی ژاپن باشیم.
حسن یزدانی کشتی گیر مازندرانی در رقابت های کشتی آزاد جهانی 2017 در فرانسه، در وزن 86 کیلوگرم ظرف 3 دقیقه و 21 ثانیه 'دولت بیکوف از قزاقستان' را در کشتی اول خود با نتیجه 12 بر 2 شکست داد، وی در دومین مسابقه خود نیز در 3 دقیقه و 17 ثانیه 10 به صفر 'پیتر یانولوف' از مولداوی را از پیش رو برداشت.
یزدانی در دور یکچهارم نهایی این رقابت ها 10 بر صفر 'آلکساندر گوستیف آذربایجانی' را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و سپس بر 'ولادیسلاو والیف 'روسی با نتیجه 4 بر صفر غلبه کرد و به فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در پاریس 2017 راه یافت.
دیدار نهایی وزن 86 کیلوگرم شب گذشته برگزار شد و حسن یزدانی برابر 'بوریس ماکویف' کشتی گیر روس تیم ملی اسلواکی قرار گرفت و در کمتر از 2 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر وی را ضربه فنی کرد و طلای این رقابت ها را از آن خود کرد.
حسن یزدانی متولد 1373 کشتی‌ گیر آزادکار ایرانی اهل جویبار مازندران است، او دارنده مدال نقره قهرمانی جهان 2015 در وزن 70 کیلوگرم و مدال طلای المپیک 2016 ریو در وزن 74 کیلوگرم و مدال طلای قهرمانی جهان 2017 در وزن 86 کیلوگرم است.
او همچنین در سال‌های 2015 و 2016 و 2017 به همراه تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی شرکت کرد و هر سه بار به همراه تیم ملی ایران به مقام قهرمانی تیمی رسید، یزدانی در اسفند سال 1395 با رای مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی** انتشاردهنده: محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.