به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران-مرکز کوهورت تولد مازندران با حضور رییس انسیتوپاستور ایران، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین آموزشی و معاون تحقیقات و فناوریی دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت علمی ، مسئولین و اعضای مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی در ساری آغاز به کار کرد.

دکتر رضایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مجری طرح کوهورت، در مراسم افتتاح کوهورت تولد مازندران با بیان اینکه این مرکز در مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا ساری و در فضایی به متراژ ۱۵۰ مترمربع راه اندازی و تجهیز شده است، گفت: یکی از برنامه های اصلی مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران اجرای مطالعه جمعیتی کوهورت مادر و نوزاد در مازندران می باشد.
وی افزود : این طرح با همکاری مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با کمک معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر روی ۳۰۰۰ مادر و نوزاد در شهرستان ساری انجام خواهد شد. دکتر رضایی از اهداف این طرح ، تعیین عواملی شغلی، محیطی و شیوه زندگی در دوران پیش از بارداری، جنینی و کودکی و تاثیر آنها بر پیامد های سلامتی در طی دوران جنینی و دوران کودکی در موالید و همچنین سلامت مادر در دوران حاملگی را بر شمرد .
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از اهداف مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه راه اندازی ثبت نظام مند بیماری کاوازاکی در کل کشور و طرح مداخله ای فاژتراپی در بیماری های عفونی می باشد.
گفتنی است در مراسم افتتاح این مرکز دکتر مصطفی قانعی رییس انسیتوپاستور ایران، دکتر جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، معاونین آموزشی و معاون تحقیقات و فناوریی دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت علمی ، مسئولین و اعضای مراکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اعضای تیم کوهورت تولد مازندران حضور داشتند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715691
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.