به گزارش ایرنا، شیرین ترین لحظه برای پدر و مادر شنیدن خبر سلامتی نوزاد در لحظه تولد و صدای گریه اوست.
اما در لحظات دلهره، اضطراب و خوشحالی والدین و اطرافیان، نوزاد نخستین بوسه اش را قبل از پدر و مادر بر دستان ماما برجای می گذارد و این ناب ترین تصویر خلقت در قاب دنیاست.

** جسمم خسته اما روحم ارضا می شود
شیرین ترین لحظه زندگی ام لحظه تولد نوزادی است که برای نخستین بار چشم خود را به دیدین زیبایی های خلقت باز می کند، این را یک ماما زنجانی می گوید.
مریم سکاکی ابزار می کند: با هر تولد، حس غیرقابل توصیف و رضایتمندی دارم وقتی که مادر و نوزاد را سالم و خوشحال می بینم لحظه ای غیرقابل توصیف است.
وی ادامه می دهد: شب کاری ها جسمم را خسته اما تولد نوزاد روحم را ارضا می کند و بزرگی، قدرت و توانایی خداوند متعال را بیشتر حس می کنم.
کارشناس ارشد مامایی، لحاظ نشدن سختی کار، نبود قرارداد با بیمه ها در بخش های خصوصی و کمبود ماما در اتاق های زایمان را از مشکلات این قشر بیان کرد.

** زنجان 618 ماما دارد
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، از فعالیت 618 ماما در این استان خبرداد و گفت: نبود برنامه استخدامی برای ماماها، نبود قرارداد بیمه در بخش های خصوصی، بیکاری آنها بعد از اتمام طرح، متناسب نبودن تعداد فارغ التحصیلان با تعداد جذب در مراکز درمانی از مشکلات این قشر است که حل این مشکلات نیازمند برنامه ریزی است.
محمدرضا جمشیدی ادامه داد: در استان زنجان از هر 2 ساعت پنج نوزاد متولد می شود.
وی اظهارکرد: در حال حاضر برای تربیت ماماهای خبره و ماهر برنامه ریزی های منسجمی انجام می شود تا کیفیت و شاخص های درمانی در این بخش ارتقا و مرگ و میر کاهش یابد.
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، شاخص های رشد و توسعه یافتگی هر کشوری را کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان بیان کرد و گفت: این هدف با تلاش ماماها محقق می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.