تعدادی از این ناجیان غریق روز جمعه در بازدید میدانی خبرنگار ایرنا از سواحل خزر در چند شهر ساحلی مازندران گفتند که چشم انتظار وعده مسئولان برای پرداخت حقوق و دستمزدشان هستند.
بر اساس قراردادی که بین جمعیت هلال احمر و استانداری مازندران منعقد شد، این جمعیت مسئولیت نجات غریق و پرداخت حقوق و دستمزد ناجیان را در ساحل خزر بر عهده دارد.
رئیس هیات نجات غریق مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : حدود یکهزار ناجی در 350 نقطه حادثه خیز در 52 شناگاه ساحل مازندران و 96 طرح سالمسازی حضور دارند.
نقی کریمیان افزود : دستمزد ناجیان در طرح های سالمسازی در نقاط حادثه خیز بر عهده جمعیت هلال احمر و ناجیان طرح سالمسازی بر عهده مسئولان این طرح هاست.
به گفته وی ، حدود 900 ناجی حاضر در نقاط حادثه خیز دریای خزر از اول خرداد ماه تاکنون حدود 2 ماه دستمزشان را که به طور میانگین 12 تا 13 میلیون ریال برای هر ناجی است ، دریافت نکردند.
وی اضافه کرد : با وجود سختی کار و عدم دریافت حقوق ، ناجیان همچنان در ساعت موظفی که 8 صبح تا 8 شب است ، وظایف خود را انجام می دهند.
کریمیان خواهان پرداخت دستمزد ناجیان طبق قرارداد منعقده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران عدم پرداخت حقوق و دستمزد ناجیان را در ساحل خزر به مدت 2 ماه تایید کرد.
مجتبی اکبری میزان مطالبات ناجیان غریق را حدود 22 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت که هفته آینده دستمزد ناجیان غریق فعال در ساحل خزر که تحت قرارداد این نهاد قرار دارند به حسابشان واریز شود.
مازندران 338 کیلومتر از ساحل خزر را در اختیار دارد و در سال جاری 96 طرح سالمسازی و 52 شناگاه در این محدوده برای شناگران پیش بینی شده است .
همچنین در تابستان سال جاری برای نخستین بار 350 نقطه حادثه خیز ساحل خزر در مازندران نیز تحت پوشش ناجیان درآمد و حقوق این ناجیان نیز طبق قرارداد بین هلال احمر و استانداری از محل بودجه استانی و از سوی هلال احمر پرداخت می شود.
از ابتدای خرداد و آغاز اجرای طرح سالمسازی دریا در مازندران تاکنون 22 نفر در آب های ساحلی این استان جان باختند که 33 درصد کمتر از سال گذشته است.
همچنین در این مدت حدود 100 نفر از شناگران با کمک ناجیان حاضر در طر ح ها از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.