مهدی یوسفیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش ریالی این مقدار صادرات را بیش از 67 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی از کشورهای آفریقایی و آسیایی از جمله مصر ، ساحل عاج ، نیجریه ، غنا ، کنیا ، تانزانیا ، تونس ، قبرس ، سریلانکا و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین شامل مکزیک، اروگوئه و کلمبیا به عنوان مقصد صادراتی این کاغذها یاد کرد.
قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت : بخشی از این کاغذها هم به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل امارات متحده عربی ، عمان و کویت و کشورهای عربی دیگر مانند لبنان و عراق صادر شده است.
یوسفیان از ترکیه و ایتالیا هم به عنوان دیگر خریداران کاغذ شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یاد کرد.
وی همچنین گفت که صادرات 12 هزار و 6 تن از این نوع کاغذ به ارزش حدود چهار میلیون یورو پیش فاکتور شده تا به کشورهای مقصد ارسال شود.
قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران رفع بخشی از تنگناهای ناشی از تحریم بعد از برجام را برای توسعه صادرات این شرکت موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که با بازگرداندن روابط بین بانکی و انتقال ارز به قبل از تحریم ، صادرات کشور بیشتر شکوفا شود.
شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بزرگ ترین تولید کننده کاغذ در ایران است که در مرداد ماه سال 1376 با هدف حفظ و احیاء و بهره برداری اصولی از جنگل های کرانه دریای خزر ، کاهش وابستگی کشور به واردات کاغذ ، کاهش خروج ارز از کشور ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه و کشور و رشد و توسعه تخصص های امور جنگل و صنعت کاغذ سازی تاسیس شد.
این واحد صنعتی با ظرفیت تولید 175 هزار تن شامل 90 هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و 85 هزار تن کاغذ فلوتینگ ، برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است .
شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دارنده گواهینامه ایزو 9001 در مدیریت و ایزو 14001 در زیست محیطی است.
این شرکت با احداث و راه اندازی بزرگ ترین واحد تبدیل کارتن باطله به کاغذ ( او سی سی OCC ) کشور از 2 سال پیش ، گام برداشتن درمسیر استفاده حداقلی از چوب و افزایش بازیافت و تبدیل شدن به صنعت سبز را آغاز کرد .
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.