به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ،  علی اصغر محمودی،  جمعیت مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان را ۱۲ هزار نفر و تعداد مستمری بگیرن بازنشسته ،ازکارافتاده کلی وبازمالندگان را 120هزارنفر اعلام داشت اعلام کرد.
 علی اصغر محمودی ، با بیان اینکه تأمین اجتماعی استان حدود ۷۹هزار نفر بازنشسته را تحت پوشش خدمات خود دارد، اظهار کرد: آمار از کار افتاده تحت پوشش سازمان هفت هزار و ۲۰۰، فوتی ۳۳هزار نفر بوده که با افراد و تبعه شمار جمعیتی که از تأمین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند ۲۶۰هزار نفر است.

وی افزود: جمعیت بیکارانی که از تأمین اجتماعی مازندران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند حدود ۱۲هزار نفر بامبلغ ماهیانه 13/500/000/000ومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه متوسط پرداختی ماهانه سازمان به بازنشستگان تحت پوشش یک میلیون و ۵۹۲هزار تومان است ، افزود: میزان پرداختی به از کار افتادگان یک میلیون و ۱۳۵هزار تومان و بازماندگان یک میلیون و ۱۹۱هزار تومان است. که مجموعا درماه 150میلیاردتومان مستمری دریافت میکنند.

محمودی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۲۰نوع خدمات را به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند، گفت: مهم‌ترین این خدمات تعهدات بلندمدت شامل ،درمان ،بازنشستگی ،ازکارافتادگی وبازماندگان است.

این مسئول به اقدامات بی نظیر و بی بدیلی که توسط سازمان در 4سال اخیر انجام گرفت اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در طول برنامه اول تا ششم باپیگیری های سازمان وتائید دولت محترم ونمایندگان معزز مردم درخانه ملت ،مقرر گردیده طبق ماده 13 قانون و دولت مکلف شده بدهی‌های قطعی شده تأمین اجتماعی را پرداخت کند.

محمودی، افزود :بدهی دولت به تأمین اجتماعی حدودا 100میلیارد تومان بوده که درسال 95 حدود 9500میلیاردتومان به سازمان پرداخت شده است.و هرسال ۲۰هزار میلیارد تومان به آن بدهی‌ها اضافه می‌شود.

وی، در ادامه ابرازداشت:بدهی دولت به سازمان ناشی از تقبل دولت با بت 20درصدسهم کارفرماست که طی سنوات گذشته تجمیع و وبه این رقم رسیده است..

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران، بودجه سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی کشور را ۷۲هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این بودجه در سال جاری به ۸۲هزار میلیارد تومان رسیده است.

محمودی با بیان اینکه در سال گذشته تقریباً یک میلیون و صدهزار نفر کارگر ساختمان داشتیم که امسال به یک میلیون و دویست هزار نفر رسیده گفت: سهمی که امسال برای بیمه کردن کارگران ساختمانی مازندران اختصاص داده ۵هزار و ۵۰۰نفر است . که بااحتساب سهمیه قبلی به حدود46000نفررسیده است.

وی، به بیمه شدگان کمک دولت که به لیست تامین اجتماعی درطول سالهایقبل اضافه شد اشاره کرد وگفت: دولت فعلی باوجودمشکلات مالی بیمه افرادرا قطع نکرده است بلکه راستی آزمایی را برای قالی بافی وکارگر که به لیست تأمین اجتماعی در طول سالهای قبل اضافه شد اشاره کرد و گفت: دولت فعلی با وجود مشکلات مالی بیمه افراد را قطع نکرده بلکه راست آزمایی رابرای قالی باف وکارگر ساختمانی دردستور کارقرارداده است./.


وی درباره مطالبات سازمان تأمین اجتماعی مازندران ازکارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی استان را ۴۶۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مطالبات ما از دستگاه‌های دولتی ۵۰میلیاردتومان بوده که 1۰میلیارد تومان بخشوده و 20میلیارد تومان تقسیط و ۱۰میلیارد تومان دیگر همبدلیل عدم مراجعه بلاتکلیف مانده است..

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران، درباره اجرای قانون بخشودگی جرائم گفت: با اجرای این قانون کمک زیادی به کارفرمایانی شده که نتوانستند حق بیمه خود را پرداخت کنند ضمن اینکه در مازندران ۹هزار و ۱۹۷کارفرما درخواست بهره مندی از این قانون را داشتند که قریب به 7500نفرازقانون منتفع گردیدند.

محمودی،ادامه داد: کل بدهی این کارفرمایان ۲۴۲میلیارد تومان بوده که ۷هزار و ۲۲۶نفر از کارفرمایان با ۲۰۴میلیارد تومان بدهی مشمول قانون بخشودگی شدند که میزان این بخشودگی ۶۷میلیارد تومان است و ۱۴۷میلیارد تومان اصل بدهی مانده مقرر شد به صورت تقسیط پرداخت شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 697674
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.