به گزارش خبرنگارایرنا، خسرو قمری روز دوشنبه در مجمع عمومی هیات دوچرخه سواری مازندران در ساری افزود : تور بین المللی خزر باید با تجهیز امکانات مناسب در شان این رشته ورزشی در مازندران عملیاتی شود.
وی بدون اشاره به دلایل توقف تور بین المللی خزر که با حضور کشورهای حاشیه خزر در مازندران برگزار می شد اضافه کرد : برگزاری تور خزر نیاز به تامین اعتبار مناسب و زیرساخت وجود داردو امیدواریم که این امکانات فراهم شود تا بتوانیم بار دیگر تور خزر را احیاء کنیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اظهارداشت : برای احیاء این تور بین المللی پیشنهاد می شود تا ابتدا این رقابت ها به صورت استانی و ملی برگزار شود و با شناسایی نقاط قوت و ضعف زمینه برای برپایی رقابت های ملی فراهم شود.
قمری بار دیگر بر احیاء تور بین المللی خزر با حضور کشورهای حاشیه دریای خزر در مازندران تاکید کرد.
* تکمیل پیست دوچرخه سواری ساری با اولویت
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت که پیست دوچرخه سواری در دست ساخت ساری در صورت تکمیل می تواند زمینه میزبانی ایران را برای رقابت های دوچرخه سواری آسیایی و بین المللی فراهم کند.
قمری افزود : با میزبانی ایران در رقابت های دوچرخه سواری در پیست بین المللی ساری ارزش افزوده مالی زیادی برای هیات و فدراسیون خواهد داشت و زمینه توریست ورزشی را نیز برای این خطه شمال کشور فراهم می کند.
* پیشنهاد دوچرخه سواری کوهستان برای بانوان
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بهترین رشته ورزشی زیرمجموعه دوچرخه سواری را برای بانوان دوچرخه ساری کوهستان با توجه به محدودیت فرهنگی دانست و گفت که بانوان می توانند رشته دوچرخه سواری کوهستان که در داخل جنگل برگزار می شود، پیگیری کنند.
قمری اظهارداشت : مازندران از لحاظ جاده جنگلی ظرفیت های زیادی دارد و بانوان می توانند بدون محدودیت و با حفظ حجاب در این رشته فعال باشند.
وی یادآور شد: هم اکنون 99 درصد از رقابت های آسیایی در رشته دوچرخه سواری برای بانوان در بخش کوهستان برگزار می شود که بانوان ایرانی می توانند در این رقابت ها شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد : دوچرخه سواری حاشیه جاده ها به دلیل ترافیک شدید خودرویی در مازندران برای ورزشکاران به دلیل پرخطر بودن پیشنهاد نمی شود و این رشته باید داخل پیست و کوهستان فراهم شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.