به گزارش خبرنگار ایرنا ، جان الله عبدی روز شنبه در مراسم بهره برداری از ساختمان دهیاری روستای اسماعیل کلای بزرگ شهرستان جویبار با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها ، افزود : از این محل سال گذشته 34 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان جویبار اختصاص یافت.
وی اعتبار اختصاص یافته به دهیارهای جویبار در سال 94 را هم 31 میلیارد ریال اعلام کرد.
عبدی با اشاره به اینکه 45 درصد از جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند ، گفت : یکی از خدمات دولت یازدهم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر توجه به عمران و آبادانی روستا بوده است که در این راستا یکهزار و 550 کیلومتر از راه روستایی مازندران آسفالت شده است.
وی افزود : در بحث اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال انتظار ما از دهیاری ها و شوراها آن است همان گونه که در بحث عمران و آبادانی روستاها در حال تلاش هستند در راستای اشتغال زایی هم ورود جدی پیدا کنند .
او ادامه داد : یکی از ارزیابی عملکرد دهیاران در سال جاری بحث اقتصادی روستاها و اشتغال زایی جوانان است .
عبدی به مجوز مجلس در لایحه بودجه سال جاری در خصوص برداشت 1.5 میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال مناطق روستایی اشاره کرد و گفت که امیدواریم با حمایت نمایندگان اعتبارات خوبی به روستاهای مازندران اختصاص پیدا کند.
وی همکاری مجلس با دولت یازدهم را منجر به تخصیص اعتبارات در روستاها عنوان کرد و افزود : امیدواریم امسال هم با ارائه راه اندازی کارگاه فن اوری در سطح روستاها ، زمینه اشتغال زایی برای جوانان را فراهم و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کنیم .
** اجرای 100 طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی جویبار
بخشدار مرکزی جویبار هم در این مراسم گفت که بیش از 100 طرح عمرانی ، خدماتی توسط شوراها و دهیاری ها در دولت یازدهم در روستاهای این بخش به اجرا در آمده است.
محمد مدانلو روز: بخشی از این طرح ها مانند طرح هادی و آسفالت معابر اصلی و بین روستایی به طول 15 کیلومتر در بیش از 10 روستا ، عقب نشینی و اصلاح معابر بیش از 20 روستا ، نوسازی و تعویض شبکه آبرسانی روستاهای گلیرد ، محله کلا ، صفرخیل ، واسوکلا با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال تاکنون به بهره برداری رسیده است .
وی دامه داد : همچنین در هفته دولت شاهد به بهره برداری رسیدن آسفالت 2 کیلومتر از معابر روستاهای شیب آبندان ، گلیرد و شورکا و همچنین احداث پارک بوستان روستایی در هفت روستا خواهیم بود .
در مراسم بهره برداری از ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای اسماعیل کلای بزرگ جویبار علاوه بر مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران ، نماینده مجلس ، فرماندار جویبار و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.
ساختمان دهیاری به مساحت 170 متر مربع در یک طبقه و با اعتبار یک میلیارد ریال با مشارکت دهیاری و مردم به بهره برداری رسیده است .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.