مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت:مرکز آمار ایران در جدیدترین نتایج آمارگیری نیروی کار کشور نرخ بیکاری مازندران در بهار سال جاری را 8 / 9 اعلام نمود .

به گارش ایلنا از ساری،احمد مظفری مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران با اعلام این خبر گفت : نرخ بیکاری مازندران در زمستان سال گذشته 8 / 12 درصد بوده است که بر اساس نتایج مرکز آمار ایران این عدد در بهار 96 با 3 درصد کاهش به 8 / 9 درصد رسیده است .

وی نرخ مشارکت اقتصادی مازندران را در بهار سال جاری 5 / 42 درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در زمستان 95 نرخ مشارکت اقتصادی مازندران 2 / 40 درصد بوده است و در این بخش نیز شاهد افزایش3 / 2 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی هستیم .

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران تاکید کرد : بر این اساس استان مازندران جزء 6 استان برتر کشور در حوزه کاهش بیکاری است که دارای نرخ بیکاری تک رقمی در بهار 96 است .

مظفری میانگین نرخ بیکاری کشور در بهار 96 را 6 / 12 و میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را 6 / 40 اعلام کرد و  ابراز امیدواری نمود با عنایت به اجرای طرح کارورزی و تداوم ارائه تسهیلات بسته رونق تولید همچنان شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان مازندران باشیم .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.