در این جوابیه آمده است: هر چند وقت یک بار شاهد برجسته سازی رویدادهایی پیرامون شرکت 'زرجین بافت' با موضوع اخراج نیروی کار، تعطیلی کارخانه، بیکاری کارگران، نقل و انتقال ماشین آلات و... توسط سایت خبری 'ایلام پویا' هستیم که برای چندمین بار موارد مورد نظر در جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:
مجموعه صنایع نساجی زرجین بافت ایلام از سال 1379 ابتدا با نام «حیدر بافت» در زمینه تولید پارچه فاستونی فعالیت خود را آغاز کرد، سپس در سال 1383 با تغییر اساسی در ساختار تولید و به روز آوری ماشین آلات، محصول تولیدی از پارچه های فاستونی به پارچه جین تغییر داد. در ادامه فعالیت، مدیران شرکت در سال های اخیر نیز تصمیم بر توقف محصول جین گرفته و به تولید پارچه کتان روی آورده اند و همین تغییرات در نوع محصول باعث شد ماشین فینیش از فرایند تولید خارج و عملا بدون استفاده باقی بماند.
بی تردید این شرکت در 16 سال گذشته بدون وقفه با سه شیفت کاری فعالیت داشته و بالغ بر 120 نفر نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند. سرمایه گذار این شرکت که در دو استان دیگر نیز مجموعه های مشابه راه اندازی نموده و به عنوان یک کارآفرین مطرح، به دور از هرگونه حاشیه سازی و غلطیدن در بازی های سیاسی و جناحی تنها در اندیشه افزایش بهره وری و تولید محصول با کیفیت بوده و در کنار اشتغالزایی و رونق تولید به تعهدات خود نسبت به سیستم بانکی به درستی عمل نموده است به طوری که در حال حاضر فاقد هرگونه بدهی بانکی می باشد و علاوه بر آن ماشین آلات، تاسیسات، املاک و سایر دارایی های شرکت نیز در رهن هیچ بانکی قرار ندارند.
با توجه به موارد مطرح شده و همچنین نوع محصول تولیدی، بلااستفاده بودن ماشین فینیش هیچ گونه توجیه عقلی و منطقی نداشته و ادامه این روند نه به نفع استان بوده و نه از نگاه کارشناسی به دلیل مستهلک شدن آن که جزء سرمایه های ملی محسوب می شود مورد قبول می باشد. ضمن این که بودن و یا نبودن این دستگاه تاثیری در افزایش یا کاهش اشتغال نیروی های این مجموعه ندارد. بنابراین خروج آن منتج به تعطیلی کارخانه نخواهد شد موضوعی که متاسفانه عمدا یا سهوا توسط عده ای در سطح رسانه ها به آن دامن زده می شود.
اما ذکر نکاتی برای کمک به حل موضوع ضروری به نظر می رسد؛
نکته اول این که؛ در هیچ کجای شرح وظایف و ماموریت های سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها عنوان نشده است که به صورت دستوری و با استفاده از اهرم زور سرمایه گذاری را در یک منطقه ماندگار نمایند. بی شک افراد آگاه به مسائل اقتصادی به خوبی می دانند تنها با اعطای مشوق و ایجاد دلگرمی برای سرمایه گذار می شود او را در جایی و یا منطقه ای ماندگار کرد و در ادامه از وجود او برای برنامه های بعدی توسعه ای بهره گیری نمود اما استفاده از ابزارهای فشار و تنش آفرین هیچگاه ثمربخش نبوده و نخواهد بود.
نکته بعدی: اگر یک واحد صنعتی بدهکار بانکی باشد و از ماشین آلات و امکانات آن به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات استفاده شود تا زمان تعیین تکلیف بدهی های خود امکان جابجایی و یا تغییر خطوط تولید خود را ندارد بنابراین از آنجایی که شرکت زرجین بافت بابت ماشین آلات هیچ گونه بدهی به سیستم بانکی نداشته و این موارد شامل آن مجموعه نمی شود، لذا از نظر حقوقی دلایلی برای توقیف اموال شخصی صاحبان این شرکت وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، شرکت زرجین بافت تولید کننده پارچه جین در شهرک صنعتی شماره یک قرار دارد.
روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6033/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.