اصغر بسطامی روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس تصاویر هواشناسی امروز آسمان استان آفتابی و نا پایداری جوی مشاهده نمی شود .
وی افزود : امروز دمای هوا در گرم ترین ساعت در مرکز استان به حدود 37 درجه خواهد رسید .
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت : برای روز چهارشنبه با عبور جریان کم فشار و گرم از کشور و استان ، افزایش محسوس دما پیش بینی می شود .
بسطامی گفت : فردا در گرم ترین ساعت دمای هوای مرکز استان به حدود 39 درجه می رسد که این افزایش دما در ارتفاعات مانند پل سفید و مناطقی همچون کیاسر به 40 درجه خواهد رسید .
وی همچنین تصریح کرد : در این مدت رطوبت هوا کاهش چشم گیری خواهد داشت و در برخی مناطق به 15 درصد کاهش می یابد .
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی توصیه کرد : با توجه به گرم شدن هوا و امکان پایین آمدن سطح رطوبت بدن ، مردم استان و مسافران تا جایی که امکان دارد از منازل خود خارج نشوند و حتما یک بطری آب به همراه داشته باشند تا دچار گرما زدگی نشوند .
بسطامی همچنین ادامه داد : مردم از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل خودداری کنند و در واحدهای مرغداری و دامداری دستگاههای خنک کننده ، بخصوص مه پاش ها آماده بکارگیری باشند .
وی توصیه ای هم به گلخانه داران کردو گفت : گلخانه داران با توجه به افزایش دما ، تمهیدات لازم را بعمل آورند و رطوبت سالن های گلخانه ها را به صورت مداوم بررسی کنند .
بسطامی گفت : از شب روز چهارشنبه به علت شکل گیری جریان های دریا به خشکی ، ابتدا وزش شدید باد و از روز پنجشنبه کاهش دمای هوا پیش بینی می شود .
هم اکنون ساری با حدود 36 درجه گرم ترین و بلده با 27 درجه خنک ترین نقاط استان مازندران هستند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
7335/ 1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.