به گزارشخبرانلاین ازساری ، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندارن در جلسه کمیته زئو نوز استان که به منظور انجام هماهنگی های لازم در این راستا برگزار شد، گفت: برگزاری این اجلاس بین المللی رخداد علمی مهم و نشانگر اعتبار علمی - تحقیقاتی استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با بیان این که طرح آخرین پژوهش ها و یافته های علمی در حوزه هاری و انتقال تجربیات کشورها و صاحب نظران این رشته در مورد موضوع پیشگیری از این بیماری، دستاوردی قابل توجه است، افزود: برگزاری این رویداد مهم علمی باید فرصتی ارزشمند شمرده شود و دستگاه های مسئول با همه توان برای برگزاری هر چه شایسته تر آن به میدان بیایند و از نتایج علمی آن حداکثر بهره را ببرند.
یونسی با اشاره به این که آمار بسیار اندک تلفات ناشی از سرایت این بیماری به انسان در کشور طی سال گذشته، نشانگر حساسیت مردم، پای کار بودن دست اندرکاران امر و وجود تجهیزات لازم درمانی است، یاد آور شد: دولت تدبیر و امید در 4 سال گذشته نشان داد که علیرغم توجه به همه ابعاد زندگی شهروندان، در راستای تامین سلامت و تعالی جامعه، کاهش مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی هزینه های هدفمندی را در دستور کار قرار داد که اجرای طرح تحول سلامت از جمله دستاوردهای ارزشمند این نگرش و توجه است.
وی با اعلام این که دولت یازدهم بیش از 12 میلیون نفر از شهروندان را تحت پوشش انواع بیمه ها قرار داد، تصریح کرد: کاهش هزینه های درمانی شهروندان به زیر 10 درصد بیانگر توجه جدی دولت به این حوزه است.
معاون استاندار با بیان این که در حوزه مقابله با طلاق و اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی، دولت تدبیر و امید اعتبارات زیادی هزینه نموده است، گفت: دولت با تدوین برنامه های دراز مدت و با گسترش کار فرهنگی، کار توجیهی و افزایش آگاهی و معرفت در جامعه در کنار برنامه های روانی، درمانی، آموزشی و توجیهی به دنبال مقابله با این پدیده ها و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
آسوری، رییس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران نیز در این جلسه بیان کرد: کارگاه بین المللی پایش و کنترل هاری با حمایت استانداری مازندران و همکاری شبکه انستیتو پاستور ایران، سازمان بهداشت جهانی ( who)، سازمان جهانی بهداشت حیوانات ( ote)، سازمان غذا و کشاورزی (fao)، دانشگاه لوزان سوئیس و کنسرسیوم جهانی آموزش پیشگیری از بیماری های عفونی، 16 لغایت 27 مهرماه 96 در شهرستان آمل برگزار می شود.
وی افزود: 68 شخصیت علمی از 20 کشور دنیا برای شرکت در کارگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که نهایتا پس از اعلام نتایج از سوی کمیته علمی 28 نفر از 13 کشور انتخاب شدند.
آسوری، تصریح کرد: تیم مدرسین از بیش از 10 کشور دنیا و سازمان های مختلف بین المللی در این دوره، آموزش در کارگاه ها را بر عهده دارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 691227
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.