به گزارش خبرنگار ایرنا ، شمس الله شریعت نژاد روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد افزود :‌ طبق بررسی های به عمل آمده مجری این طرح و سرمایه گذار آن حدود حدود 670 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده که حدود 30 میلیارد ریال آن بلاعوض بوده است.
وی ادامه داد :‌ با گذشت حدود 12 سال از آغاز کلنگ زنی ، این طرح هنوز به سرانجام نرسیده برای این که سرمایه گذار بخشی از این تسهیلات بانکی را در بخش های دیگری هزینه کرده که چنین رویه ای خیانت به مردم شمال کشور بویژه تولید کنندگان و گلخانه داران گل و گیاه در این مناطق است.
شریعت نژاد گفت : ‌نکته مهم تر این که سرمایه گذار با این که به تعهداتش عمل نکرده ، بدون اطلاع برای این پایانه سهامدار گرفته است و چنین رویه ای نیز خلاف قانون و خیانت است.
عملیات اجرایی ساخت پایانه گل و گیاه شمال کشور سال 1384 در بیش از 10 هکتار زمین و زیربنای حدود 60 هزار متر مربع با حضور وزیر وقت بازرگانی در منطقه ' اسبچین ' عباس آباد آغاز شد و هنوز به بهره برداری نرسیده است .
طبق وعده ای که مسئولان وقت در آئین کلنگ زنی داده بودند ، قرار بود این پایانه در مدت حدود 2 سال به بهره برداری برسد .
سه تالار بورس، نمایشگاه دایم گل و گیاه، کارخانه تولید نهالچه های گل و گیاه، سردخانه 60 هزار تنی، بازار بورس گل و گیاه، دانشگاه، بانک، گمرک، اداره استاندارد، قرنطینه گل و گیاه، مرکز بذر و نهال، تالار حراج، مرکز تخلیه و بارگیری و دسته بندی ، اتاق بازرگانی، دفاتر اداری دولتی، هشت هزار مترمربع فضای گلخانه ای، هتل و مرکز تفریحی و گردشگری با پیست اسب سواری و سامان دهی چشمه ای برای جذب گردشگر از بخش های مختلف این طرح ملی بوده است.
نماینده مردم شهرستان های عباس آباد ، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت :‌ برای تعیین تکلیف وضعیت این طرح پی گیری های فراوانی انجام شد و بتازگی نیز از وزیر جهادکشاورزی در این حوزه درخواست کمک شده که متاسفانه هنوز این پی گیری ها نتیجه نداده است.
** تامین امنیت سرمایه گذاری در کنار حفظ بیت المال
شریعت نژاد یکی از اساسی ترین راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی در کشور را تامین امنیت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی و تاکید کرد که در کنار این مهم باید بیت المال هم حفظ شود .
وی افزود :‌ جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذار خارجی و ایجاد رقابت نقش کمک کننده ای در حل مشکلات و معضل بیکاری در کشور دارد و چنین اقداماتی در حقیقت گامی به سوی تحقق سیاست های دولت تدبیر وامید است.
فرماندارعباس آباد نیز در این نشست با قدردانی از عوامل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان گفت :‌ حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای نشانه مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی است.
حق الله کثیری افزود :‌ با گذشت نزدیک به چهاردهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، روز به روز دلبستگی مردم به نظام و انقلاب اسلامی بیشتر می شود.
** آمادگی مسئولان برای استقبال از مسافران درآستانه عید فطر
فرماندارعباس آباد همچنین گفت :‌ این شهرستان حدود 20 کیلومتر محدوده ساحلی دارد و باید همه مسئولان دراین حوزه تلاش کنند تا مشکلی برای شناگران نابلد در طرح های سالمسازی ، نقاط کور و حادثه ایجاد نشود.
کثیری با ابراز نگرانی از غرق شدن یک نفر در روزهای گذشته در آب های ساحلی این شهرستان افزود :‌ نباید دو باره شاهد وقوع چنین اتفاقات ناگواری دراین شهرستان باشیم .
شهرستان عباس آباد با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر در غرب مازندران است.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.