به گزارش خبرنگار ایرنا نیره پیروز بخت روز یکشنبه در جمع اعضای شورای استاندارد استان گلستان در گرگان اظهار داشت: بازنگری استانداردها یکی دیگر از اقداماتی بود که در دولت تدبیر و امید انجام شد.
وی اضافه کرد: اقداماتی که انجام شده جایگاه سازمان‎ استاندارد را ارتقا داده، هرچند ما قانع نیستیم و باید روز به روز میزان فعالیت‎های این مجموعه گسترش یابد.
پیروز بخت با بیان اینکه 80 هزار نوع کالا و خدمت در کشور داریم، افزود: سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، دولت تدبیر و امید، قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی حمایت های خوبی از این مجموعه در راستای استاندارد سازی کالا و خدمات داشته اند.
وی همچنین گفت که به موجب ماده 4 استاندارد، این سازمان در هر جایی که احساس خطر در خصوص ایمنی و سلامت مردم داشته وارد شده و آزمایش‎های لازم را انجام دهد.
پیروزبخت با بیان اینکه طرح خوب و پیشرفته‎ای از سوی مجلس برای استاندارد در نظر گرفته شده است و امید داریم از سوی شورای نگهبان نیز تایید شود، گفت: بر این اساس ارزیابی انطباق، استاندار سازی، استانداردشناسی و انطباق‎سازی را در دستور کار قرار دادیم و این مهم در قانون نیز دیده شده است.
وی به ارزیابی کیفیت اشاره کرد و افزود: بند 30 سیاست‎های برنامه ششم توسعه بر تبیین راهکارهای استانداردسازی و مدیریت کیفیت تاکید دارد و بحث ارزیابی کیفیت نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: در حوزه مواد غذایی با وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی تفاهم‎نامه‎ای امضاء کردیم تا بتوانیم شعار سلامت مواد غذایی و خدمات از مزرعه تا سفره را عملیاتی کنیم.
پیروزبخت یادآور شد: در بحث انرژی استاندارد جزو حوزه‎های فعال است و توانسته بر روی محصولات و لوازم و فراینده‎های انرژی بر فعالیت‎های گسترده‎ای داشته باشد.
وی به تست‎های اندازه‎شناسی اشاره کرد و گفت: تا قبل از برجام در مجمع بین المللی اوزان و مقیاس‎ها بین المللی عضو نبودیم، اما پس از برجام این مهم محقق شد و اوزان و مقیاس‎های ما هم اینک در بین 100 کشور قابل قبول است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران؛ از راه‎اندازی پژوهشکده‎های منطقه‎ای در کشور خبر داد و تاکید کرد: گلستان می‎تواند پژوهشکده‎ای در منطقه داشته و پژوهش‎های مورد نیاز استان و استان‎های همجوار را انجام دهد.
وی همچنین با بیان اینکه ارتقاء استاندارد ایران را از سال 2012 تا 2016 شاهد هستیم، گفت: پس از برجام هم خطر تعلیق رفع شد و هم ارتقاء استاندارد داشتیم.
پیروزبخت افزود: ایران به دلیل رتبه علمی بالا عنوان رئیس گروه انطباق در بین 36 کشور اسلامی، ریاست کمیسیون کشاورزی در بخش انطباق کالاها را دارد.
4014/1648
خبرنگار : مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.