به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرزین فرهادی در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان ، مبلغ هزینه شده برای اجرای این طرح را 210 میلیارد اعلام کرد .
وی گفت که هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را دولت به صورت بلاعوض به باغداران پرداخت می کند.
شهرستان قائمشهر بیش از 15 هزار هکتار باغ دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر یکی از برنامه های جدی دولت را تامین آب و ایجاد سیستم نوین آبرسانی در باغ های مرکبات اعلام کرد و گفت که در حال حاضر جهاد کشاورزی به ازای هر یک هکتار باغ ، بیش از 80 میلیون ریال کمک بلاعوض به باغداران می دهد.
فرهادی با بیان اینکه کشور ایران یک کشور نیمه خشک محسوب می شود ، افزود : حفظ منابع آب موجود یکی از دستورات دولت تدبیر و امید است تا بتوانیم این مشکل راحل کنیم .
وی همچنین به اشتغال واحدهای کوچک روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت که هم اکنون یکهزار و 200 نفر از زنان روستایی در قالب 35 صندوق خرد گردآوری شده اند که برای فعالیت آنها جهاد کشاورزی از لحاظ اقتصادی و راهبردی کمک هایی را انجام داده است .
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر توضیح داد : زنان روستایی به عنوان نیمی از جمعیت تولید کننده کشور محسوب می شوند که نقش عمده ای در اقتصاد کشور دارند و می توانند کمک ارزشمندی به اقتصاد خانواده داشته باشد .
فرهادی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در راستای حمایت از ایجاد طرح های زیربنایی بیش از 60 میلیارد ریال در راستای طرح های عمرانی هزینه شده است ، افزود : این طرح ها شامل احداث 40 کیلومتر کانال آب رسانی ، هشت حلقه چاه کشاورزی تجهیز و عملیات تجهییز و نوسازی اراضی در 6 روستا این شهرستان بوده است .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.