به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: ایران در گذشته، حسن نیت خود را در قبال کویت هم نشان داد زیرا با وجود همراهی این کشور با عراق در جنگ با ایران، وقتی صدام به کویت حمله کرد، ایران این اقدام را محکوم کرد.
وی یادآور شد: آمریکا برای فروش اسلحه، دولت‌های منطقه را از ایران می‌ترساند در حالی که ایران موجب ثبات منطقه است و رفع شر خلافت داعش نمونه بارز نقش مثبت ایران محسوب می‌شود.
مشایخ اظهار داشت: دولت قطر که تا دیروز پشتیبان داعش و کمک‌کار عربستان در حمله به یمن بود، وقتی به اشتباه خود پی برد و آمریکا را نامطمئن یافت، مورد غضب آمریکا و عربستان شد و می‌توان گفت تحریم قطر، در کنار حادثه تروریستی اخیر در تهران، یکی از نتایج سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به عربستان بود.
وی تصریح کرد: در داخل کشور، ما باید به وحدت و انسجام و حفظ فاصله با دشمن توجه کنیم و حواسمان باشد فریب دشمنان را نخوریم.
امام جمعه نوشهر گفت : پیروی از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از تجربیات چهل‌سالهٔ انقلاب از موارد لازم است زیرا ما هر جا ضربه خوردیم، به دلیل نادیده گرفتن مواردی از این دست و از جمله حفظ نکردن وحدت بود.
وی همچنین 27 خرداد، روز جهاد کشاورزی را گرامی داشت و خواستار توجه بیشتر به مشکلات کشاورزان شد.
مشایخ گفت : به‌تازگی پروازهای فرودگاه نوشهر به مشهد افزایش یافته و پرواز نوشهر ـ تهران نیز که مدتی تعطیل بود دوباره برقرار شده که اقدامی مفید است.
امام جمعه نوشهر یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران و همچنین فداییان اسلام، شهید بخارایی، شهید امانی، شهید صفار هرندی، شهید نیک‌نژاد را گرامی داشت.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.