به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بابل افزود : تمامی اسناد خزانه ای که پارسال به جای مطالبات به پیمانکاران استان واگذار شده بود ، تاکنون جذب و پیمانکاران پول خودشان را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد : تا پایان سال جاری نیز مشکلی در پرداخت اسناد خزانه اسلامی در مازندران وجود ندارد و پیمانکاران می توانند از این طریق به فعالیت های خود ادامه دهند.
** افزایش حدود 75 درصدی بودجه تملک دارائی
استاندار مازندران همچنین گفت که در سال جاری بودجه تملک دارایی استان نسبت به سال گذشته 74 و نیم درصد رشد داشته است که این یک اتفاق بسیار ارزشمند است.
وی افزود : برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی مازندران هم امسال یکهزار و 530 میلیارد ریال اختصاص یافته است که با این اعتبار می توان بخشی از مشکلات کمبود آب شرب در مناطق مختلف را رفع کرد.
فلاح گفت که ظرف روزهای آینده بخش دیگری از آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از طریق سد البرز تزریق می شود و با این کار بخش زیادی از مشکلات این شهرها رفع خواهد شد.
شهرهای گروه الف مازندران در طرح آبرسانی شامل بابل ، بابلسر ، امیرکلا ، فریدونکنار و هادی شهر است .
آب آشامیدنی این شهرها که حدود 520 هزار نفر جمعیت دارند ، از سد مخزنی البرز یا آیت الله صالحی مازندرانی تامین می شود.
همچنین تامین آب مورد نیاز 54 هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه هم با این سد است .
این طرح تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا یک سال و نیم آینده هم تکمیل می شود.
** بیکاری ، مهم ترین مشکل و رو به کاهش
استاندار مازندران همچنین در این جلسه گفت که در حال حاضر بیکاری مهم ترین چالش جوان استان است که همه باید با به کارگیری ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی ، این مشکل بر طرف شود.
فلاح اضافه کرد : استان مازندران پارسال جزء 10 استان برتر کشور در کاهش بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال بوده است .
نماینده عالی دولت در مازندران توضیح داد : نرخ بیکاری مازندران از 12 و دو دهم درصد در ابتدای سال گذشته به 11 و 6 دهم درصد در سال جاری کاهش یافته است.
فلاح گفت : اگر بخواهیم مشکل اشتغال و بیکاری در مازندران رفع شود باید با همکاری بخش خصوصی زیرساخت های اشتغال را فراهم کنیم.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.